Mauro Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 I det siste har bilen begynt å jage litt på tomgang, men bare inni mellom. Virker som om det er helt tilfeldig. Da jager den så lite at man kun hører det, men ikke ser noe på turteller. Det som er irriterende er når man skal prøve å holde f.eks 70 i en 70 sone. Når jeg trykker så svakt på gassen begynner den noen ganger å humpe å nappe. Det har skjedd oftere og oftere. Om jeg slipper pedalen, eller trykker hardere går det vekk, men om jeg holder gjevn gass fortsetter "humpingen". Dvs det skjer aldri når jeg gir full gass, eller under akselerasjon. Det virker som det skjer mest mellom 2000rpm og 2600 rpm. Effekten i motoren er den samme, og om jeg trykker flat pedal går den rent. Det rare er at noen ganger går motoren opptil en helt dag uten at det humper i det heletatt, og plutselig dagen etterpå er problemet der. Har også tatt diagnose å fikk ingen feil. Problemet kom for bare litt over en uke siden. Hva kan jeg gjøre? - Plugger? Lmm? Lambda? Gi meg tips. Jeg er helt grønn på dette, men gidder ikke sende bilen inn til bmw for 1 times feilsøking når de tar 2000 for det... Vil se på den selv først da.
Mauro Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Bump. Har prøvd med ny luftmengdemåler uten hell. Dessuten skjer det oftere nå, og selv om jeg slepper gassen. Hva kan dette være?
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Tomgangsregulator eller en/flere coiler tipper jeg. begge er simpelt å bytte. Men her må du feilsøke litt Falskluft, tett bensin filter, lambda, dyser, og vanos som kutter bensin tilførsel når den blir dårlig så gjør den det for mye som resulterer i nykking.
Mauro Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Tomgangsregulator eller en/flere coiler tipper jeg. begge er simpelt å bytte. Men her må du feilsøke litt Falskluft, tett bensin filter, lambda, dyser, og vanos som kutter bensin tilførsel når den blir dårlig så gjør den det for mye som resulterer i nykking. Om det var bensinfilteret ville den vel ikke gått bra ved fullgass? Og om det var falskluft ville vel problemet vært der kontinuerlig? Samme med dyser? Filteret er det ikke. Så lambda og vanos kanskje?
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Ja du er inne på noe der med falskluft ramset bare opp kjapt av symptoner. Men med bensin filteret vil funke bedre under gasspådrag pga mye sterker gjennomstrømning. men satser på lambda eller regulatoren. hadde det problemet på min bytta lmm og lambda uten hell. men så bytta jeg regualtoren så gikk den som en klokke
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Tomgangsregulator. Men ikke la deg lure av ordet " tomgang " for den kødder det til under kjøring. det var det som var problemet på min
Mauro Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Det var det neste jeg skulle spørre om... Takker for svar. Hvor mye koster en tomgangsregulator... Vanskelig å bytte? Kan du si meg hva jeg må gå på for å finne den på koed.no. Finner ikke delen der. Hmm.
|Ole| Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Samme skjedde hoss en kompiss, det var en E30 325. Uansett, da var det tomgangs regulatoren. Men da var den litt treig starta og...
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Husker ikke men den er ikke dyr. Husker ikke i motoren på din bil men den er med lmm, belgen og inn i motoren. det ligger en oppskrift her på siden men det er til en e 34 men da får du jo ihvertfall en pekepinn
Mauro Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Skal se om jeg kan få en av mekanikerene på bavaria til å gjøre det svart. (feilsøke evt bytte noe) Hvis ikke kommer jeg nok tilbake her for å spørre om mer. Til slutt: Richard E34, var din bil også tungstarta, fordi det er ikke min.
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Nei aldri. Så derfor var tomgangsregulatoren det siste jeg sjekket
Mauro Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Kunne den plutselig slutte å jage, å gå greit inni mellom også?
Richard E34 Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Ja men vi hadde to forskjellig motorer også ikke glem det. Men alikevel på disse symtone her så har det ikke noe å si men i begynnelsen var det litt sånn her og der etterhvert nykket den nesten hele tiden
Thomas Mathisen Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Hei! Jeg har nesten akkurat samme problemet med min e36 320i. Den står å jager noe veldig på tomgang, jukser (spesielt på lavt turtall), reagerer ikke på gasspådrag. Dette skjer stort sett når den er varm og har blitt kjørt en liten stund. Begynner å bli mektig lei det og var på bmw-verksted for å kjøre en test på den, men test-saken fikk ikke kontakt med hjernen.. Mekanikern sa da at det kunne være selve hjernen som ikke var helt god. Hva tror dere om det? Har også hørt av et par andre at det kan være tomgangsregulatoren, hvertfall jaginga på tomgang. Så det jeg egentlig lurer på er hva jeg bør begynne med å bytte? Har også sjekka Lmm, og prøvd et par andre, men ingen forandring. Begynner å bli mektig lei av det her, så blir glad for alle svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå