Solum Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Ser på en import cabriolet 318 e 36 (97-mod) importert til Norge i 2001 Har gått ca 100000 km, men selger kan ikke garantere km stand og servicehefte mangler.(han fikk nytt på 95` km) Jeg vet at siste service var hos autorisert BMW - forhandler.(inspeksjon II) har også hørt at verkstedet ser rask om km-stand stemmer eller ikke, stemmer det? I såfall kan jeg ringe de og høre? Den ser helt fin ut inni, men er ganske slitt på rattet...... Finnes det noen tips her?
Sir Hofstad Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Bmw og annet utstyr kan avlese hva som ligger i ECU bla...
Bonden Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Disse bilene har ikke noen lyskontrollmodul dette kan bekreftes i, men hvis det er lagret feil i noen andre styreenheter kan kilometer standen være registrert der .manglende service hefte sier vel noe angående forige eier eller ?. Hadde klart styrt unna biler som har gått under 10 tusen i året ,uten kjent historikk på bilen.
Stephan.s Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Må ALDRI kjøpe bil uten service hefte Det kan variere veldig. På nyere biler er jo det såklart nesten selvfølge med servicehefte. Men på biler over 10 år ser jeg det nesten som "ekstrautstyr" med servicehefte. Men når det gjelder den aktuelle bilen, så støtter jeg uttalelsen hvis bilen ikke har gått mer enn sine påståtte km, da det ikke er ofte man kommer over eldre biler med den kmstand. Hør på hva J.Hofstad har å si. Den mannen vet hva han snakker om
Sir Hofstad Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Må ALDRI kjøpe bil uten service hefte Det kan variere veldig. På nyere biler er jo det såklart nesten selvfølge med servicehefte. Men på biler over 10 år ser jeg det nesten som "ekstrautstyr" med servicehefte. Men når det gjelder den aktuelle bilen, så støtter jeg uttalelsen hvis bilen ikke har gått mer enn sine påståtte km, da det ikke er ofte man kommer over eldre biler med den kmstand. Hør på hva J.Hofstad har å si. Den mannen vet hva han snakker om Takk for det Stephan... Kjøpte min Kuwait bil med 317K og etter den har stått i 2 år kom det seg på 2400 i deler å få alt tipp-topp. Da uten int (vader til 4000 og M3 GT felger til 6). ALT i bilen av brytere osv er kompakt. Hjelper at det er ny motor og at ALT av kvitteringer følger siden bilen ble kjøpt ny. Hjelper ikke meg at servicehefte følger da det er på Arabisk... Og så er det mulig det blir kaffe til helga Stephan?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå