gjeewaytee Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 hei har en e39 530d 2002 mod med webasto dieselvarmer. noen som vet åsssen denne funker??? prøvde igår å sette den på slik at den hadde stått på i ca 15-20 min før eg skulle på jobb. kjører firmabil, men kikket rett inn i bilen for å se om det hadde skjedd noe. fint lite spør du meg. hvor mye varmer den? tenker da spesielt på motoren. den hadde så vidt sneket seg forbi den blåe markøren for motortemp og det va no heller ikke noe varme inni bilen å skryte av funker den kanskje kun når det er en hvis temp ute?? den lager hverfall litt lyd, så det er no et eller annet som jobber nedi motorrommet når den står på
Odd-M Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Det er vel ikke meningen at den skal gjøre motoren helt driftsvarm? Det begrenser seg jo også hva den får gjort på 15 minutter. Forstår ikke helt hensikten med å bruke den på sommeren. Jeg pleier å kjøre den ca halvtime ved lave temperaturer og har aldri opplevd at den blir skikkelig varm. Men det merkes godt at den hjelper. Motoren fyrer lettere og får mye raskere driftstemperatur. Vinterstid anbefales det at man kjører endel langt ved daglig bruk av varmeren da det trekker en del strøm.
gjeewaytee Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Skrevet Juli 18, 2008 skal selvfølgelig ikke bruke den om sommeren. har nett kjøpt bilen og ville bare teste at den virket. ellers tusen takk for svar. det va det eg trengte å vite
Gunnar Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Varmen i bilen kommer jo an på hva slags temperatur du har stilt innetemperaturen på... Ellers er det som Odd-M sier, den skal ikke gjøre motoren driftsvarm. Den skal kun forvarme kjølevæska, som igjen tiner opp motoren litt. Men sånn ellers så er det effektive saker. Kommer litt an på hva slags, men vi har Thermotop C i Land Roveren, den er på 5kW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå