Gå til innhold

18x8,5 felg. Ka dekk kan eg ta på?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har 8.5 på begge ja, men e litt fint med brett dekk bak, è liksom typisk for BMW.

Ska ha 225/40/18 framme ja, men kossn kan bilen bli høgare pga av bredden på bakdekkene er bredere enn dei framme? Det è d eg ikkje heilt forstår :P

Hvis ikke felgene er av forskjellig bredde ser det jo litt teit ut med masse gummi bak, og strekk framme.. :D

Hvis bredden blir større, blir også høyden større med samme profil.. :)

Skrevet

Min innpress er 42 i vognkortet. Dei nye felgane har innpress 38.

205/60-15 står i vognkortet :S

Bilen er senket 40mm bak, så er redd for subbing med passasjerer :P

Har no 16" 225/50 og då subber det bak med full bil.

Skrevet

Må si meg enig at så lenge du har 8.5 både fremme og bake, er det liten vits å bruke 255 bake. Passer best med 8" fremme og 8.5 eller 9" bake.

Hvor subber den når du kjører nå?

Siden innpresset er lavere en orginalt, vil felgen komme tilsvarende lengere ut. subber den i innerskjerme eller i falsen på hjulbuen?

Skrevet
Må si meg enig at så lenge du har 8.5 både fremme og bake, er det liten vits å bruke 255 bake. Passer best med 8" fremme og 8.5 eller 9" bake.

Hvor subber den når du kjører nå?

Siden innpresset er lavere en orginalt, vil felgen komme tilsvarende lengere ut. subber den i innerskjerme eller i falsen på hjulbuen?

Ja, er enig med deg og ingard på det punktet i grunn :P

Off, vanskelig å sei kor den subber, men hører masse lyd i fra den i alle fall, MEN det er KUN når eg aksellerer lyden kjem når eg har fullt med passasjerer baki. Den subber ikkje når eg kjører uten dei "G" kreftene man får ved ein aks.

Skrevet

Hmm..

Vanskelig å si kor den subber, spørs hvordan innpress det er på nåværende felger åsså.. Men visst innpresset er nesten tilsvarende orginalt vil jeg tru at det er i innerskjermen du subber, da tror jeg at du åsså vill subbe med 225/40-18, dog da tungt lastet/folk og humper i veien.

Vil tippe at bilen ikke er noe særlig stiv heller da?

Kun senkefjærer og orginale dempere?

Hos de fleste dekk&felg leverandører får du prøvd felgene på bilen, sjekke at det ikke subber osv.. før du kjøper de.

Har akkurat gjort det i Bergen, grunnet litt for lavt innpress på felgene, subbet de med 255/35-18 bak, etter 1 uke fikk jeg byttet de uten problem :D

Mitt inntrykk er at de fleste har den servicen...

Lykke til :o

Skrevet
Hmm..

Vanskelig å si kor den subber, spørs hvordan innpress det er på nåværende felger åsså.. Men visst innpresset er nesten tilsvarende orginalt vil jeg tru at det er i innerskjermen du subber, da tror jeg at du åsså vill subbe med 225/40-18, dog da tungt lastet/folk og humper i veien.

Vil tippe at bilen ikke er noe særlig stiv heller da?

Kun senkefjærer og orginale dempere?

Hos de fleste dekk&felg leverandører får du prøvd felgene på bilen, sjekke at det ikke subber osv.. før du kjøper de.

Har akkurat gjort det i Bergen, grunnet litt for lavt innpress på felgene, subbet de med 255/35-18 bak, etter 1 uke fikk jeg byttet de uten problem :D

Mitt inntrykk er at de fleste har den servicen...

Lykke til :o

Ja, kun senkefjører med orginale demperer. Senket 20mm franmme og 40 bak.

Felgene er kommet i hus og er kjøpt via nettet, og

har tenkt å kjøpe dekk på nettet òg.

Hørest bra ut den servicen du har fått, kanskje eg kan "lure" til

meg prøving av felg med dekk hos ein dekkforhandler? :oops:

Takk ;)

Skrevet

hehe :lol: Ja, eg og syns det er feil senk, sku ha vært 40 framme og 20 bak :lol: Må nok skylde på forrige eier :)

Kunne egentlig tenkt meg 20 bak òg :P

I see, kossn è dei Kuhmo dekkene i praksis då? Gode? 8)

• 1 month later...
Skrevet
hehe :lol: Ja, eg og syns det er feil senk, sku ha vært 40 framme og 20 bak :lol: Må nok skylde på forrige eier :)

Kunne egentlig tenkt meg 20 bak òg :P

I see, kossn è dei Kuhmo dekkene i praksis då? Gode? 8)

Hehe, det er selvsagt 40 fremme og 20 bak, hilsen tidligere eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...