Bmw_325i_ Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 veldig viktig med stor oljeretur (altså stor innerdiameter på f.eks slangen) og at du har skikkelig fall på slangen. å med tanke på hvor du har oljereturn inn på motor. den skal da helst ligge over oljenivå for å unngå at du får trykk på retur. (det er fy fy me trykk der ) At den ryker svart er vel en smule gåen tetting i den snella di antagelig. så spørs åssen tilstanden til den er. Men er GARANTERT at det er returen sin feil at den har blitt sånn, så lenge du har bra oljetrykk inn i turbo.
RamstadTech Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Kan også være for liten veivhusventilasjon som hindrer oljen i å renne tilbake i bunnen. Hvis du kombinerer slitne stempelringer, effektøkning og stramming av LMM fjær (som i tillegg til å gi kortere dysetid gir mer fortenning hvis ECU også beregner tenning på denne motoren), og ikke å forsinke tenning/eventuelt øke banketall, vil det bli mye trykk i bunn på en del motorer. Nå vet jeg ikke hvor overdimensjonert veivhusventilasjonen er orginalt på denne motoren, så det kan hende det ikke er et problem. Det vanligste er dårlig utførsel av oljereturen. I denne tråden ser det ut som du som stiller spørsmålet har deltatt på prsojektet til trådstarter, så jeg antar at det er utførelsen på bildene det gjelder. I så fall burde dere ha nok fallhøyde til å få en fin vinkel på returrøret. Men det kan hende dere har brukt tynne rør og/eller sveist returnippel i bunnpannen. Hvordan ser banjoen i tilførselen ut? Er der kun et lite hull, eller et enormt hull?
Morty999 Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 når jeg leser att dere har mata på maks på 1 bar (!) på org dyser og slikt så kan det tenkes att det er noe stempler og slikt som har smeltet litt, eller sprekt. derfor blå røyk er MAKS 0,3-4 på std dyser/motorstyring. når alt står som orginalt. kanskje du klarer 0,5 med justerbar BTR men tviler sterkt. justert tenninga noe her da? men alltid kult med budsjett bygg. anbefale Audi s2 dyser. de holder til sa 0,8-0,9 og opp mot 1 bar om du justerer tenninga riktig.
RamstadTech Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 Kjører dere fortsatt orginale dyser?? Da må dere i vert fall ikke kjøre 1 bar. Ut fra formelen som ble Kid B oppgav: nytt flöde = gammalt flöde X (nytt bränsletryck / gammalt bränsletryck)^0.5 må dere øke bensintrykket 4 ganger for å kunne bruke orginale dyser. Sett at dysene normalt opererer på 3 bar må dere justere opp trykket i 12bar, og bensinpumpen må mate 13 bar for å overgå overtrykket i innsug. Reknet da med at 1bar gir dobling i effekt 2=1*x^0,5 => x=4 hvor x er økning i bensintrykk.
KeRu (Joavg) Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Skrevet Mars 18, 2009 Ja, det er vell ingen tvil om at dysene er orginalt for små.. SKAL skaffe større... Men utenom det?...
RamstadTech Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Utenom det...hvordan står det til med oljeretur, banjo på oljetilførsel, veivhusventilasjon? Har tenningen mekanisk justering av tenntidspunkt (sentrifuge og vakumklokke på pick up) eller ecu styrt?
HansO Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Da er dyser skiftet, 440cc dyser Men må ha ECU nå.. han drukner bare i bensin om den kommer på turtall. Noen som har noen anbefalinger på datasprut? Så på denne: http://www.turbofun.no/product/450225/Haltech-E6X.html Hva tror dere? Kom med tips. Må ha den igang fort, pga eu-kontroll!
HansO Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Har forresten også fått sveisa oljereturen høyere opp, så den virker å være i orden ES tuning sa den skulle være bra plassert!
HansO Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Oj, nå begynner det å bli lenge siden siste innlegg har omsider fått montert skikkelig ecu, har prøvd tre forskjellige, før det siste fungerte skikkelig mye fram og tilbakke og problemer der gitt!!! MEN, som sagt går bilen ganske greit nå, veldig grei aks. i andre og tredjegiret! ble ganske mye mer arbeid når vi bestemte oss for ecu og større dyser osv, med oppgraderinger osv, men ble dritbra, om vi kan si det selv blir nok lite film osv før til våren, men skal bruke vinteren på finpussing og oppgradering av understell osv, så dette blir bra Dette innlegget var mest for å si fra om at bilen ikke er død ligger vel på mellom 150 og 200 hester per i dag, og satser på mer oversikt på dette etter vi får montert boostcontroller og mappet den skikkelig
Haakjin Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Arrtig at noen prøver med 1.8 turbo også;p Jeg er så vant til 2.5 turbo og 3.5 turbo og slik her på forumet så det virker så lite med 1.8 turbo. Men når jeg tenker meg om så er det ofte japser som bruker 1800 turbo og får mange hester ut av de. Så for all del, dette er rått at noen prøver de gamle M10 motorene
FirstPrice Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Om du ønsker hester er jo de gamle 1,8 M10 maskinene rimelig teite å overlade ;p - Men om du vil være "nyskapende", å prøve det ut, så er det jo OK. Er trossalt ikke mange som gjør det. Hva slags ECU har dere montert? Står ikke her, men kjører dere med BbLamda? Ikke minst, totalkostnaden var på 20 000kr, var ikke dette ganske.. mye?
Haakjin Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Er vell omtrent samme blokk som det er i S14 motoren. så er vell ikke umulig å få litt ladetrykk. En i område her som har M10B18 turbo
Morty999 Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 har ikke smelta noen stempler da? hehe hvordan har dere oljereturen inn nå ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå