SteffenM2 Skrevet Juli 18, 2008 Share Skrevet Juli 18, 2008 Hei. Kjøpte meg en slik en pioneer spiller som jeg skal montere i båten(vet det blir litt feil, men det er jo en bil stereo spiller, så går vel greit i denne "avdelingen") Problemet er, jeg har koblet opp alt, ACC, strøm, og jord. Spilleren fungerer helt fint. Men, jeg får ikke annet enn bass? Har koblet spilleren til en 5kanals forsterker, som jeg kjører en 12" sub på, og 2 stykk pioneer 6x9. Alle høytalerene fungerer, men får som sagt bare bass. Er det noe mere som trenger strøm? det er en egen ledning utifra kontakten hvor det står "Mute" men denne er vel til handsfree osv? har gått igjennom alt av innstillinger, high pass low filter eller hva det er også, prøvd alt. ingenting hjelper. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 18, 2008 Share Skrevet Juli 18, 2008 På nokre pioneerspillere kan du velge om linjesignalet skal sende kun bass, eller heile frekvensområdet. Korleis du justerer dette, veit eg ikkje. Kanskje det blir lettare å finne dette i bruksanvisningen no? (er line-out du skal endre på) PS! kanskje det er i menyen du kommer til når spilleren er av og du skal trykke inn ein knapp (ei stund)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2008 Jeg fant svært lite om dette i bruksannvisningen.. desverre. Syns det er spesielt. Jeg testet den ene 6x9'en på en høytaler "utgang" rett ifra spilleren, da spilte den helt fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Jeg vil tro at forsterkeren din står i "low pass" instilling, på den kanalen du kjører 6x9" på. Tviler på at det er noe med instillingene på spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Dette står i bruksanvisningen. Du får prøve dette. R SStartinnstillinger Stille inn kontrolleren for utgang bak og subwoofer Utgangen bak for denne enheten (utgang for h ̄yttaler bak og RCA-utgang bak) kan brukes til tilkobling av h ̄yttaler med fulltoneutgang (REAR SP :FULL/PREOUT :REAR) eller subwoofer (REAR SP :SUB W/PREOUT :SUB W). Hvis du setter innstillingen for utgang bak til REAR SP:SUB W, kan du koble en bakre h ̄yttalerledning direkte til en subwoofer uten  bruke en ekstra forsterker. Til  begynne med er enheten innstilt for tilkobling av h ̄yttalere med fulltoneutgang (REAR SP :FULL). NÂr utgangen bak er koblet til h ̄yttalere med fulltoneutgang (nÂr REAR SP :FULL er valgt ), kan du koble RCA-subwooferutgangen til en subwoofer. I dette tilfellet kan du velge om du vil bruke subwooferkontrollerens (lavpassfilter, fase) innebygde PREOUT :SUB W eller den ekstra PREOUT :REAR. 1. Bruk MULTI-CONTROL til  velge SW CONTROL. 2. Trykk MULTI-CONTROL for  vise innstillingsmodusen. ï Trykk BACK for  g tilbake til forrige bilde. 3. Trykk MULTI-CONTROL for  velge segmentet du vil stille. Trykk gjentatte ganger p MULTI-CONTROL for  bytte segment i f ̄lgende rekkef ̄lge: REAR SP (innstilling for h ̄yttaler bak) ñ PREOUT (innstilling for RCA-utgang) 4. Bruk MULTI-CONTROL til  velge den ̄nskede innstillingen. Drei for  endre innstillingen. NÂr REAR SP (innstilling for h ̄yttaler bak) velges.REAR SP :SUB W (subwoofer) ñ REAR SP :FULL (h ̄yttaler med fulltoneutgang) NÂr PREOUT (innstilling for RCA-utgang) velges.PREOUT :SUB W (subwoofer) ñ PREOUT :REAR (h ̄yttaler med fulltoneutgang) ï NÂr det ikke er koblet noen subwoofer til bakre utgang, velger du REAR SP :FULL. ï NÂr det er koblet en subwoofer til utgangen bak, velger du REAR SP :SUB W. Merknaderï Selv om du endrer denne innstillingen kommer det ingen lyd ut med mindre du slÂr subwooferutgangen p (se ìBruke subwooferutgangî p side 70).ï Hvis du endrer denne innstillingen, gÂr subwooferutgangen i lydmenyen tilbake til fabrikkinnstillingene.ï BÂde utganger for h ̄yttalere bak og RCA-utgang bak slÂs pÂ/av samtidig i denne innstillingen. Sl pÂ/av kontinuerlig rulling NÂr kontinuerlig rulling slÂs pÂ, vil innspilt tekstinformasjon rulle kontinuerlig over displayet. Sl av funksjonen hvis du vil at informasjonen skal rulle bare Èn gang. 1. Bruk MULTI-CONTROL til  velge EVER SCROLL. 2. Trykk MULTI-CONTROL for  sl p kontinuerlig rulling. ï For  sl av kontinuerlig rulling trykker du MULTI-CONTROL p nytt. Innstilling av displaysprÂk Du kan registrere tekstinformasjon som tittelnavn, artistnavn eller kommentarer p plater med komprimert lyd. Denne enheten kan vise dette selv om informasjonen er lagt inn med et europeisk sprÂk eller russisk. ï Hvis sprÂket som er lagt inn og den valgte sprÂkinnstillingen ikke er de samme, er det ikke sikkert tekstinformasjonen vises riktig. ï Det er mulig at ikke alle bokstaver vises ordentlig. 1. Bruk MULTI-CONTROL til  velge TITLE SETTING. 2. Trykk MULTI-CONTROL for  vise innstillingsmodusen. ï Trykk BACK for  g tilbake til forrige bilde. 3. Bruk MULTI-CONTROL til  velge den ̄nskede innstillingen. Drei for  endre innstillingen. EURO (europeisk sprÂk) ñ RUSSIA (russisk sprÂk) ï Du kan ogs gj ̄re det samme ved  skyve MULTI-CONTROL opp eller ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Er det ikke 2 utganger for signal på disse spillerne? da kan jo det være at signal kabelen er koblet på sub signal utgangen...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Er det ikke 2 utganger for signal på disse spillerne? da kan jo det være at signal kabelen er koblet på sub signal utgangen...? Nei, det er berre 1 utgang på denne spilleren. Du kan velge om du skal sende heile frekvensområdet via linjeutgangen eller om du skal ha eit lavpassfilter på. (sender berre bass på linjeutgangen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2008 Problemet nå er at det ikke kommer noe "SW control" eller noe.. Skjønner ingenting lengre. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even_e30 Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 tror det har med innstillingene på forsterkeren din å gjør..Prøv deg litt frem på forsterkeren du..Tror nok ikke dette har noe med spilleren å gjør mtp at det kommer lyd fra spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 (Orket ikke lese alt som står skrevet over) mener du skal slå av spilleren og holde inne audio knappen. Så kan du velge om rca utgangen skal være sub eller front/rear... Da må du velge en av sistnevnte. Etter det vil du ikke finne subwoofer level i menyen lengre men forhåpentligvis skal du ha fått diskant i høyttalerne dine Hvis ikke dette er problemet, er det nok innstillinger på forsterkeren din som nevnt tidligere her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2008 Takk for svar. Det er ikke forstekreren. Har prøvd alt. Dessuten, funket helt knall frem til jeg kjøpte ny spiller. Brukte en Pioneer DEH-3700 før. Skal prøve det du skrev nå -Roger-, samt de andres. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå