Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

LSD = Limited slip differential, altså engelsk forkortelse for diffbrems.

Tror ikke det blir noe bedre eller dårligere om man bruker den engelske betegnelsen på det.

Skrevet

Men det finnes som du sikkert vet en haug med forskjellige LSDer.. det er et stort begrep, som bl.a. innbefatter viskosediffer som brukes mellom for- og bakaksling på firehjulstrekkere.

Skrevet

Altså, lsd og diffbrems er da ikke helt like.

en lsd går som regel som 1 veis, 1.5 eller 2veis.

1veis, da har du 100% sperre ved pådrag, 1.5 har du 100% ved pådrag, 50% når du slipper gassen. 2 veis har du 100% sperre konstant. Ved på drag og avslipp av gassen.

Skrevet

Øøøh Steffen, tror du må finne frem boka og lese over det med differ en gang til..

LSD er en forkortelse for det vi på norsk kaller diffbrems. Ferdig med det. Ellers finnes det 1, 1.5 og 2-veis, men det fungerer ikke slik du skrev.

Skrevet
Øøøh Steffen, tror du må finne frem boka og lese over det med differ en gang til..

LSD er en forkortelse for det vi på norsk kaller diffbrems. Ferdig med det. Ellers finnes det 1, 1.5 og 2-veis, men det fungerer ikke slik du skrev.

Ja, det er nok en forkortelse. Men utifra hva jeg har fortsått, da jeg har lest om "Kaaz" differ, så kommer de i disse valgene. Godt mulig jeg tar feil også, men det er dette jeg har lest på visse netshops rundt omkring i england osv, derav driftworks.

EDIT:

Ops, jeg snakker desverre om LSD bygd opp med clutcher jeg. Sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...