Mons1 Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Jeg har en 2002mod E46 320dA Touring. Det er orginalt Navi Proffesional m/6-platers CD-veksler bak. Framme har kasettspiller Hvilken muligheter har jeg å få MP3, tilkoblet MP3-spiller til et slikt anlegg? Er det bare å glemme? Det er jo ingen Aux-inngang slik jeg ser det og i 2003/03 var det lite med MP3 i biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Har du en 2002 eller 2003 modell?? Fra og med 2003 modell (09/2002) har mulighet for AUX inngang for tilkobling av frittstående spillere. Ellers så er det mulig å: - Bytte til CD-veksler som leser MP3 - Bytte ut CD-veksler med ipod-adapter+ipod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alte-to Skrevet Juli 20, 2008 Share Skrevet Juli 20, 2008 Hvor finner man slikt utstyr da? Jeg har en E46 med business-spilleren (mulighet for BMW Aux, og iPod kompatibel) Jeg trenger også knappene på rattet (har Sport-utgaven) 2001 Touring E46 Min første BMW er det også :S etter 10år med ...Opel Nå har varmeapparat-Vifta gått da... finner ikke "kursfortegnelse" heller damn ass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2008 Kanskje jeg er heldig da jeg har min er første gangs registrert i 24/10-2002. Men hvor skal dette AUX-inngangen være? Har lest at Alpine har MP3-vekslere som jeg kan benytte med en adapter imellom. Er det andre vekslere som kan benyttes? RS Har du en 2002 eller 2003 modell??Fra og med 2003 modell (09/2002) har mulighet for AUX inngang for tilkobling av frittstående spillere. Ellers så er det mulig å: - Bytte til CD-veksler som leser MP3 - Bytte ut CD-veksler med ipod-adapter+ipod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 Kanskje jeg er heldig da jeg har min er første gangs registrert i 24/10-2002. Men hvor skal dette AUX-inngangen være?Man får kjøpt AUX-kit hos BMW, ebay, lage selv osv. Hvor inngangen skal være bestemmer du selv.Kittet består av en ledning med en kontakt i den ene enden som passer i en plugg bak LCD-skjermen, samt en 3,5mm stereojack (hun) som man kan plugge inn MP3 spilleren i. Stereojacken er tilpasset slik at den kan monteres i hanskerommet, evt. der hvor du vil. Registreringsdato har ingenting å si, det er produksjonsdato som gjelder. For å sjekke om radiomodulen støtter AUX-inn kan man koble en 300kOhm`s motstand mellom to av pinnene i kontakten bak skjermen, eller direkte på radiomodulen. Da vil man få opp AUX som ett alternativ ved trykk på MODE knappen. Har lest at Alpine har MP3-vekslere som jeg kan benytte med en adapter imellom. Er det andre vekslere som kan benyttes?RS Original BMW, vet ikke om det er flere. Men om du får opp MP3 tittel på skjermen tror jeg er avhengig av hvilken radiomodul du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 Hvor finner man slikt utstyr da?Jeg har en E46 med business-spilleren (mulighet for BMW Aux, og iPod kompatibel) Jeg trenger også knappene på rattet (har Sport-utgaven) 2001 Touring E46 Min første BMW er det også :S etter 10år med ...Opel Nå har varmeapparat-Vifta gått da... finner ikke "kursfortegnelse" heller damn ass! For å få AUX-inn på business spilleren må den også være av dato etter 09/2002.... Alternativet er å få tak i ett adapter som simulerer cd-veksler og slik få en ekstra inngang (Såfremst du ikke har veksler fra før da) Velkommen til en kjøremessig ny verden Ta deg et søk på den tekniske delen, så finner du sikkert det du trenger for å fikse vifta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 300kOhms motstander mellom hvilken pinner? Det er liksom flere For å sjekke om radiomodulen støtter AUX-inn kan man koble en 300kOhm`s motstand mellom to av pinnene i kontakten bak skjermen, eller direkte på radiomodulen. Da vil man få opp AUX som ett alternativ ved trykk på MODE knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 Jeg fant noen på GS Bildeler som heter; 65120153503 KOMPLETTERINGSSATS AUX-ANSLUTNING (Org) navi. m/bordmonitor kr 637.65 Horribel pris på ei ledning og 2 kontakter, men man slipper jo porto fra Langtvekkistan. Regner med at det er denne du mener!? RS Man får kjøpt AUX-kit hos BMW, ebay, lage selv osv. Hvor inngangen skal være bestemmer du selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 300kOhms motstander mellom hvilken pinner? Det er liksom flere Dersom du har tenkt å prøve på den kontakten bak skjermen, tror jeg det er mellom gul og blå ledning. Uansett har den kun 3 ledninger og du kan ikke skade noe ved å koble en 300kOhms motstand feil. Bare sørg for å ha tatt sikringen til radiomodulen før du kobler til motstanden. Jeg fant noen på GS Bildeler som heter;65120153503 KOMPLETTERINGSSATS AUX-ANSLUTNING (Org) navi. m/bordmonitor kr 637.65 Horribel pris på ei ledning og 2 kontakter, men man slipper jo porto fra Langtvekkistan. Regner med at det er denne du mener!? RS Jepp, denne så ganske så lik ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå