Gå til innhold

M20b25 150hk?!


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, var på et lite bilshow på Tolvsrød helga. skulle egentlig bare kikke litt, men siden det bare kosta 100 lapp for å hive bilen på tralla tenkte jeg hvorfor ikke?

Regna med at det skulle bli ganske nærme 170hk i maskina så var mest spent på hjula. De kjørte bilen opp, girte 4. ga jernet, opp til turtallsperra.

Detta gikk vel greit tenkte jeg og venta spent...

så kommer det, 150hk på motoren og 119 på hjula?! det var jo ræva tenkte jeg. Så visste han meg på kurva at jeg hadde bra med NM, og kanskje til og med litt over normalt på mellomregisteret. Hadde en jevnt økende HK, kurve helt opp til 5500 rpm, men det retta den ut frem til turtallsperra, derfor det dårlige resultatet. Men hvorfor?

Merker ingen ting i praksis og henger fint på andre E30 325'er. Motoren er dønn orginal, ikke luftfilter en gang, og den skal ikke være chipa så vidt jeg veit. Km stand er ikke mer en 144k.

Noen som har vært borti samma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke forvente at en motor har samme hk antall gjennom hele livet sitt, blir slitt vøtt.

så på top gear en dag, de hadde kjøpt 3 italienske sportsbiler fra 60/70tallet, ene skulle ha 190hk org, hakke bare noe over 80hk på hjula igjen etter ca 40 år på veien

de andre 2 var ikke mye bedre :P

det verste var vell at motoren var ny oppbygget\overhalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng bremserulle?

Rart den flater ut på 5500 egentlig, de motorene drar jo fra 4000 til sperra med gjevnt økende drag

Var der å så litt jeg og.. bare tull hele greia.

Det kjørte bilene på rulle uten luft, også stroppa de bilen fast å ga gass.

Jeg syntes dette var veldig useriøst opplegg, strengt tatt skulle nm kurva gått litt nedover på 5500 omd og hk skulle gått opp.

Men de satsa ikke akkuratt på benkinga, var vell bare for at folk skulle se hvordan dette gikk til for seg.

En annen ting, etter det jeg skjønte var de fleste ufornøyde med resultatet..hehe rart med det. Mange som sier de har 300 hk og 400 hk.. Men er sikker på at i 80% av tilfellene er det kansje halvparten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda var kanskje ikke den mest seriøse benkinga, men kosta jo 100 lapp.

Fortsatt syns jeg det skuffer stort, Jeg så 1 E30 M3 og 2 E36 M3'r (3L) bli benka, alle skuffa faktisk.

E30 M3 ble opgitt til å ha 190hk

E36 M3 254hk

E36 M3 250hk (chippa faktisk haha, ikke helt topp den tror jeg)

Detta var hk i motoren, husker ikke hva de fikk på hjula. Veit ikke om detta er vanlig effekttap jeg, men høres mye ut :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaa, De virka seriøse. Det var V-tech de kalte seg. Hamar firma. Tralla kosta visst ca 250k og kunne benke opp mot 1000hk. sier ikke meg stort, men fikk intrykk av at de hadde peil :S

kameraten min sin gamle "EPA" 740 TIC med cosworth turbo og 1.2 bar ladetrykk benka 220 på motor og 190 på hjula. Han har ikke chip en gang, så den fuel kutter på 5k rpm. følte meg litt eid der :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli fraktet mange mistenkelige biler dit da,for utprøving av trimmede biler.

Dem skal ha penger hvis bilen utvikkler mer hk enn orginalt,men når dem utvikkler mindre får man ingen refusjon.

Dette gjør vel at vi må få tak i elektroniske ladetrykksventiler,og ha datasprut med 2 forskjellige maps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosent drivverkstap regna de med? Rulle sies jo alltid å være mer unøyaktig pga av mer fysiske faktorer som innvirker på testresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...