Mons1 Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Jeg har sett på en 2001mod 525dA Touring. Den var importert til Norge i mars 2005 og var gått 106000km. Dette ser jeg ut fra serviceboka der siste service var gjort i Tyskland samme tid som eksport. Etter import er det ikke stemplet noe mer i boka. Nå er den gått 128000km og det vil si under 8000km hvert år siden den ble importert. Jeg synes dette er lite. I Serviceboka kan jeg også lese at bilen er levert med navigasjon, men navi-modulen var borte. Motor og automatkassen virker grei men jeg reagerer på at det er satt på KCR-boks som skal gi 30hk ekstra, men bilen virker som den kun går med de orginale 163hk. Jeg synes km var tvilsom! Fjernet navi virker også merkelig! Og KCR-boks som tydelig ikke gir noe ekstra hk. Min 150hk 320dA virker minst like kvikk som 525dA. Pris: 240000kr. Hva synes dere?
tmice Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Bilen ligger rundt 190 000 i listepris "rødboka", så prisen var temmelig høy syns jeg. Tror jeg ville krevd dokumentasjon på alt mulig, fått de til å få skrevet ut fra en BMW forhandler, slik at de kan finne ut om den er justert tilbake på KM. 240 er drømmepris!...
jensemann23 Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Du har svaret selv. Du har gjort en god jobb, og funnet endel snusk med bilen. Så da ville jeg vært fornøyd med det og styrt unna:) Det finnes mange fler. Men hva med å importere fra USA? Frakten er ikke all verden, sjekk ut ww.jetcarrier.com De hjelper deg med alt av papirer
Mons1 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 190000kr...Er dette inklusive denne konfigurasjonen: - Navi Pro/TV og CD-veksler - Automatgear - Stasjonsvogn - 18" Orginal BMW-felger - Avtakbar krok! - Rails - Shadowline - Silvergrey metallic - Dieselvarmer med timer i OBC - Multifunksjonsratt - Sportsskinn (Ikke el.) RS Bilen ligger rundt 190 000 i listepris "rødboka", så prisen var temmelig høy syns jeg.Tror jeg ville krevd dokumentasjon på alt mulig, fått de til å få skrevet ut fra en BMW forhandler, slik at de kan finne ut om den er justert tilbake på KM. 240 er drømmepris!...
Titansilber Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 190000kr...Er dette inklusive denne konfigurasjonen:- Navi Pro/TV og CD-veksler - Automatgear - Stasjonsvogn - 18" Orginal BMW-felger - Avtakbar krok! - Rails - Shadowline - Silvergrey metallic - Dieselvarmer med timer i OBC - Multifunksjonsratt - Sportsskinn (Ikke el.) RS Bilen ligger rundt 190 000 i listepris "rødboka", så prisen var temmelig høy syns jeg.Tror jeg ville krevd dokumentasjon på alt mulig, fått de til å få skrevet ut fra en BMW forhandler, slik at de kan finne ut om den er justert tilbake på KM. 240 er drømmepris!... 240000 er reell pris hvis bilen er i orden. Finner du en slik for 190 så løp og kjøp...
Hawkon88 Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 jeg leste i motor (husker ikke hvilken utgave) at disse dieselboksene kun fucka opp motoren på sikt. ettersom jeg anser motor som kanskje det mest seriøse bilbladet i norge (tross alt naf sitt blad) så velger jeg å tro så sterkt på deres resyme (hvertfall så lenge jeg ikke har fått andre erfaringer++ som sier noe annet) hva jeg vil fram til er- at jeg hadde beregnet bilen til å bli mindre driftssikker enn hva den er orginalt, men dersom den har blitt chippet/komplett mappet på nytt- syns jeg det stiller trimmingen i et bedre lys enn hva disse plugnplay boksene gjør. min erfaring uansett hva det skulle gjelde- så får man det man betaler for. en går vel lei billige kjerringer etterhvert også?`bedre å kjøre på med de som er litt mer kostbar..
Deep Dish Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 jeg leste i motor (husker ikke hvilken utgave) at disse dieselboksene kun fucka opp motoren på sikt. ettersom jeg anser motor som kanskje det mest seriøse bilbladet i norge (tross alt naf sitt blad) så velger jeg å tro så sterkt på deres resyme (hvertfall så lenge jeg ikke har fått andre erfaringer++ som sier noe annet) hva jeg vil fram til er- at jeg hadde beregnet bilen til å bli mindre driftssikker enn hva den er orginalt, men dersom den har blitt chippet/komplett mappet på nytt- syns jeg det stiller trimmingen i et bedre lys enn hva disse plugnplay boksene gjør.min erfaring uansett hva det skulle gjelde- så får man det man betaler for. en går vel lei billige kjerringer etterhvert også?`bedre å kjøre på med de som er litt mer kostbar.. Moralen er: Hold dere unna damer som er chippet og hardt kjørt.! Finn dere ei som er så vidt innkjørt, prøvekjør henne, sjekk at ikke tusen-meterene ikke er feiljustert og lyser rett ned.. Så da hvis hun så faller i smak, så gir du henne full voksbehandlig og en sikkelig understellsbehandlig..!
tomsen Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Jeg importerte en 525 dat 02 mod i 2005. Har siden da kjørt ca 8000 i året med den bilen, så helt vilt behøver det ikke å være.
pbk Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Ang. km: hvis man (som jeg) bor i f.eks. Oslo er det ikke nødvendigvis så mye kjøring man behøver å gjøre i året. Sykle/gå/buss til jobben, butikk på hjørnet osv. så kan 8000 være helt reelt. Kanskje eieren har vært syk et år og ikke kjørt osv. Det kan helt klart være en god grunn til å kjøpe bilen i stedet for en grunn til å styre unna. Men 8000 for en barnefamilie i utkantstrøk høres usannsynlig ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå