aloebiz.net Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Det er mest sannsynlig den elekriske vannpumpa! Den pumper vannet rundt for lufting av kjølesystemet!
Hitokiri Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 Smooth. Ja, men da lar jeg det være som det er
jolly Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Hei. Jeg har bil både med og uten xenon. På den uten , når du vrir nøkkel til pos.2 så starter en liten regulator som er tilknyttet høydereguleringen. Kanskje du skal få noen til å vri nøkkel for deg mens du står foran med åpent panser. Denne gir litt lyd , men ikke mye. Det du ser er at lysene går litt opp og ned før de stabiliserer seg i riktig høyde. Hvis forrige eier er som du beskriver , og har skiftet alt som du sier osv. så er det nærliggende å tro at han IKKE har fjernet noe av det gamle som var der. Hvis denne høydereguleringen ligger og jobber uten motstand , så kan den vel virke litt høy den lyden.
aloebiz.net Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Om du har manuell høydergulering av hovedlysene så har du ikke xenon. Vil ikke tro at forrige eier var så tjukk i hue at han har montert halogen full pakke når han hadde xenon... Du kan også se under bilen på understellet. der skal det sitte et stag som går opp til en elektronisk boks. denne registrerer høyden på fjæringen og justerer lysene automatisk etter den om du har xenon og aut. høydejustering originalt.
Hitokiri Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 Ja, jeg tror jeg har kommet frem til at det ikke er xenon. Det var bare det at han mekanikern mente det. Har ikke sett noe som kan ligne på ballaster, og det er høyderegulering (som for øvrig ikke gjør noen ting, da made-in-china-lyktene ikke har motor som regulerer). Har man originale Hella-lykter så er det en regulering der når man skrur på tenningen. Det var det på min forrige E39. Kom en ganske markant lyd fra lyktene da jeg skrudde på tenningen. Det skal sies. Xenon eller ei - originale lykter er verdt de ekstra tusenlappene... Blir nok noen nye Hella-lykter asap. Kan ikke kjøre rundt med de jeg har nå. Så dårlig lys i de. Og neppe godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå