p1mp Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Bilen stod på Bislet i Oslo. Jeg har cab så de hadde brukt kniv og skjært opp stoff-taket og åpnet døra. De tok med seg cd-spillern, en halv røykpakke samt lighter, en snusboks med brukt snus i og et telt(!). Hanskerommet hadde de tydeligvis prøvd å åpne uten hell, for det var masse skrapemerker osv rundt nøkkelhullet. Også hadde de tydeligvis lett etter noe, for alle siderommene var tømt utover gulvet og askebegeret var tatt ut. Jeg driter i cd spilleren, men tror ikke det går an å fikse taket, så da må jeg har nytt, og det koster fort 20 lapper for et originalt stoff takl. Er dette noe forsikringen dekker?
Spiritus Sancti Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Selfølgelig dekker forsikring dette! Hvis du har tyveri forsikring da.. Hælvetes klåfingra tapere!! Kondolere:(
ChrZZ Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Aj aj aj! Forbanna idioter! Jeg tok meg bryet og søkte etter en tråd jeg visste dette her var nevnt i: Ny kalesje?Ta kontakt med Roald som driver firmaet Autopoint (http://www.cabrioservice.no/) Har selv levert min E30 Cab og fått byttet kalesjen, fikk det for 8750,-, vet ikke hva det koster på E36, men ring og hør for et pristilbud! Kjempefornøyd selv! 5 års garanti på utført arbeid. Hørte med andre firmaer i Oslo, de skulle ha 25.000 for ny kalesje.. Synd med bilen forresten (http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=819355#819355) Kanskje dette er noe for deg? Dette her skal nok delkasko/fullkasko dekke. Ansvarsforsikring dekker dette ikke..
EirikL Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Satans, forbanna langfingrete tullinger Samme skjedde med min cab for en liten mnd siden. Klarte ikke å komme seg inn i bilen, så de ramponerte den som en hilsen. Hvis du har fullkasko, er det ingen problem med forsikringen. Hvis du har delkasko, dekker de "hærverk i forbindelse med tyveri". Du må bare sørge for å ha en politianmeldelse å vise dem som en klassifisert som "grovt tyveri fra motorkjøretøy". Kondolerer med bilen og lykke til!
wabby Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 En kamerat av meg har en cadillac cab. Han låser den aldri. Han sier at dersom du har Cab, låser du ikke bilen. For vil de inn så ødelegger de taket.
zuir4m Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Sånne folk skulle blitt banket opp noe jævlig!! blir så irritert når jeg hører om sånt!
Ola. Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 En kamerat av meg har en cadillac cab. Han låser den aldri. Han sier at dersom du har Cab, låser du ikke bilen. For vil de inn så ødelegger de taket. ved tyveri av ulåst bil, så hilser nok forsikrings selskapet deg med et klapp på skuldra å ønsker deg lykke til, istedet for å betale ut penger. Da er det bedre å få ny cab...
wabby Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 En kamerat av meg har en cadillac cab. Han låser den aldri. Han sier at dersom du har Cab, låser du ikke bilen. For vil de inn så ødelegger de taket. ved tyveri av ulåst bil, så hilser nok forsikrings selskapet deg med et klapp på skuldra å ønsker deg lykke til, istedet for å betale ut penger. Da er det bedre å få ny cab... Men det reduserer sjansen for innbrudd med store skader. Er jo bare å la hver å ha verdifulle saker i bilen. Dette er jo et kjent problem med cab. Dette kan jo kombineres med alarm.
ChrZZ Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Men det reduserer sjansen for innbrudd med store skader. Er jo bare å la hver å ha verdifulle saker i bilen. Dette er jo et kjent problem med cab. Dette kan jo kombineres med alarm. Og hva hvis dem bestemmer seg for hele bilen da? Tar bilen ut på en *moro-tur*, skraper den opp og herjer med den? Forsikringsselskapet vil jo da finne ut hvordan personen kom seg inn i bilen.. Skal man da late som at bilen er brutt inn i selv da?
crizi Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 hvis du har alarm og kasko så dekker forsikringa alt uten bonus tap eller egenandel.
Gunnar Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Men det reduserer sjansen for innbrudd med store skader. Er jo bare å la hver å ha verdifulle saker i bilen. Dette er jo et kjent problem med cab. Dette kan jo kombineres med alarm. Problemet da er at noe av det mest ettertraktede om dagen er airbager. Kommer de seg inn i åpen bil har de airbagene på et par minutter. Når en airbag da koster 5.000-10.000,-, så kan en jo bare begynne å gange opp med antallet man har for å finne ut hvor mye fattigere en blir av å la bilen stå ulåst. Forsikringsselskapet gidder ikke betale.
Hitokiri Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Det er vel bare å la være å låse, skru på alarmen og rigge til et helvetes leven om den går, med lyskastere og full pakke Om du er i det svindlete hjørnet kan du jo spjære kalesjen selv dersom noen stikker av med airbagene dine Men seriøst. Om bilen lager nok leven og helvete når alarmen går, så får de jo ikke arbeidsro... Hm... Det får meg til å tenke på modifikasjoner man kan gjøre på alarmen. Strobelys under og ett eller annet fornuftig lite synlig sted på bilen, ekstra høy og plagsom lyd, montere kamera... Egentlig burde man ha den heftigste bilalarmen i byen EDIT: Og så burde man hatt en høyttaler som sier "STEP AWAY FROM THE VEHICLE!"
///Mysild Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 McGyver er her inne huff, kjip sak... kondolerer!
Spinx Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Må bare ha en BAD ASS pitbull i baksete som venter på de:P Trist og høre at sånt skjer og så ofte det skjer også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå