gnmfr Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Har en nybygd 318is turbo som ryker blått spesielt når jeg gasser litt hva kan det være?? har 16mm oljeretur inn ca 6cm over bunnpluggen specs på motor er Original innmat rett over 5bars bensintrykk 2,5eksos IC lader 0,5 Rfl dump turboen står der ved spylervæsketanken sto rett bak lyktaa
Ola. Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Dårlig oljeretur er oftest oljerøyk på rolig kjøring, mens olje under pådrag er ofte sliten turbo.. Sjekk om det er masse oljefilm på rør til/fra IC, og ikke minst olje I ic..
gnmfr Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 ny turbo men skal sjekke rør til Icen i morra den ryker hele tiden men mer om jeg gir på men får sjekke litt i morra bare komme med flere forslag hvis folk har ideer.. Oljereturen står ikke rett ned men nesten hvis det kan ha noe og si...?? kan legge ut bilde i morra..
gnmfr Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Er oljeåndinga åpen da? Er ganske fersk på dette men det hvet jeg ikke... åssen finner jeg ut det tok akkurat vekk silikonslangene fra trykksiden der var det litt olje men er 0 slark i turboen... den er også ny... Er den da eventuelt gåen
336mik Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Kan sjekke om det står mye trykk inne i motoren da du gasser på,altså ved å ta ut peilepinnen,og kjenne om det blåser der når du får opp turtall og ladetrykk.
gnmfr Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 er olje i trykkrøra vil det si at turboen ikke greier og kvitte seg med olja?? er ikke noe slark i turboen
Snake Oil Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 oljereturen må være over nivå i bunnpanna...Dette er viktig. Dersom det er gåen turbo skal røyken avta ved litt hardkjør.dette fordi trykket hjelper slitne tettninger.altså,lekker mer ved lusekjøring men blir ikke synlig før neste pådrag.
Ola. Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Oljeretur kan være under nivå, bare det er noe fallhøyde først.. røyk på pådrag er ofte sliten turbo, røyk på finkjøring er ofte pga dårlig retur.. Er det endel olje i trykkrør og IC, så er det turboen som er sliten.. om du tar turboen ut av eksoshuset, å finner olje der inne, så er det returen som er problemet.. Returen blir også stygt plaget, om åndinga av motoren er dårlig.. sjekk opp ventilasjoen fra topplokket om det er fri vei der..
Snake Oil Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 hvis du har retur under nivået så er du avhengig av u-tubingseffekt for å unngå trykk.hvor fort denne effekten virker kommer ann på en eneste ting,å det er høyde fra nivå sump til utløp turbo.på en is kan ikke dette vere mange centimetrene.altså stor sannsynlihet for trykk om man har utløpet under nivå.best å unngå om man kan. Dessuten vil dette problemet bare bli verre ved dårlig ånding,da man tilfører enda ett mottrykk man må overvinne med u-tubing.
Snake Oil Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Man har et reagensrør som er formet som en U og nesten fyller det med olje,Så vil nivået bli likt på begge sider,men om du fyller på fra ene siden kan du ikke fylle fortere enn det rekker å utjevne seg/renne ut på andre siden. Hvor fort det renner ut på andre siden er avhengig av hvor mye trykk du kan tilføre på den siden du fyller.trykk i dette scenarioet kan bare bli skapt av høydeforskjell,og et par centimeter utgjør forsvinnende lite trykk. Dersom man har trykk i veivhuset i tillegg blir det som å legge et lodd på den siden det skal renne ut. det vil ikke gjøre det lettere. Går i de fleste tilfeller greit,men problemet er der og fritt leide er å foretrekke...
Beamer Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Det kan jo ikke være værre enn å ha en pumpe på returen..? Noen som evnt. vet hvor man kan skaffe, og hvilke pumper det er snakk om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå