Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei, har en 325ix jeg driver å pusler litt med, skal prøve å holde den i god teknisk stand, så jeg tenkte jeg også skulle skifte olje på hele drivverket. Er det vanskelig? Hvor er fyllehullet på midtfordelerkassen? og diffen forran? Har kjøpt inn sprøyte med slange for å få olja oppi hvertfall. Tenkte bare du kanskje hadde noen tips å komme med :)

Skrevet

Første bildet er av fordelingskassa:

1bi6iqdnhdfvcro8jked.jpg

og her ser du påfylling på frontdiff:

b7jn3vlrnh6bdffdyzwk.jpg

og her er et bra oversiktsbilde over hvordan en ix ser ut under:

olyx0p5roxx9tnrgqndj.jpg

det er kanskje ikke så mye men det gir deg en start :wink:

Skrevet

hei jeg snakker ikke av erfaring. men er bare noe jeg har hørt... det er at det greenstuff klossene ødelegger vanlig orginale skiver? du må ha litt hardere stål i skivene hvis man skal ha grennstuff klosser... stemmer det? eller blir det rett å slett bare bedre bremser med greenstuff?

Skrevet

Jeg har hørt mye om green stuff, bla at belegget løsner ved hard kjøring og at man bør benytte for eks. ebc skiver pga det du sier, men dette er noe schmiedmann nektet for og de garanterte meg pengene tilbake hvis dette var tilfelle, så da tenkte jeg at jeg ville prøve iom at de har en høyere friksjons koffesient enn de vanlige, så kanskje det er en billig vei til en liten oppgradering :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei hei.. arti å se andre ix prosjekt å at du er godt forran mæ med arbeidet, men skit at du ike hadde bilda av overhalinga av akslinan dine.

Lure å på hvor ofte akslingene forann ryker.. å hva det koster for nye.

Har akkurat starta oppusing av en ix æ kjøpte for ei stund sia å e helt grønn på det her 4trekk systemet.

Jepp å lykke til med videre arbeid på bilen.

Skrevet

Da var bilen endelig i garasjen igjenn :D , den har vært i bruk en stund nå så jeg har ikke fått gjort noe :( skaffet meg en e36 bare for å ha noe å kjøre med så lenge :D

ke1nettt19a6q7b4v6rd.jpg

kommer bedre bilde etterhvert.

Å slik ser e30`n ut bak :? ikke noe særlig.

ga7mlfh1kvcudzyadu93.jpgoewgxwpktwdk5d4y5jai.jpg

c10m2tfs66h6hy99lcz0.jpg

Skrevet
Som du kanskje ser på bildet så trenger du noen ganske store umbraco nøkkler, husker ikke hvor store men :roll:

Er 17 mm ordet du leter etter kanskje? ; )

Den var forøvrig meget rusten i bakstilling, hehe, og foringer som kanskje har gjort nytta si, men bakstillingen får pluss for lite svetting fra differensial ; ) hehe

En oversvett diff er desverre ett veldig vanlig syn..

Skrevet

Drivverket er egentlig veldig bra, drivakslene foran så nesten nye ut da jeg hadde du ute til overhaling :P tror jeg skal plukke ned alt som er her å sandblåse det, skal vel la seg gjøre å ta ned hele traversen,diffen og fjerbeina i ett vel, skal bytte alt av bremser, dempere,fjærer og foringer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...