Dirty Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 er det mulig å miste lappen i sverige for å kjøre forfort? når vi er i sverige så er det jo alltid å trø det man makter å klarer. og da blir det fort 220 230 nedover. hva skjer vis jeg blir tatt i laser? bare en satans bot ? eller kan de ta lappen ?
zuir4m Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Har hørt du får en stor bot pluss de kontakter politiet i norge eller noe sånn som tar lappen din...
Sevenord Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Interresant problemstilling egentlig, hadde faktisk tenkt å ta opp dette for å høre om noe viste sikkert Går alltid, uten unntak, litt for fort når man kjører på svenske autobahn.
S.Arnesen Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 menne. politiet bruker vel ikke laser på motor veien i sverige. mener at de bruker helikopter med målingsapparat også sender de en patrulje...kjører ofte bånn gæss i sverige selv, aldri vært noe problem...
Sevenord Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Nei har aldri hatt noen store problemer med det i norge heller. Går veldig greit så lenge man ikke blir stoppet.. Nå høres det ut som det eneste man frykter er politiet, men det er selvsagt ikke sant. Bruker sunn fornuft også.
Rogern Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 kompis av meg ble tatt i 160km/t hos söta bror. De tok lappen og han fikk inte kjöra lengre. fikk bot på 4-5000 også. Om den ble betalt eller ikke vet jeg ikke, men etter noen uker dukket lappen opp i posten
Deep Dish Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Kjører man 36km/t for fort i Sverige så risikerer man å miste lappen. Her er en artikkel som nettopp omhandler nordmenn og råkjøring i Sverige.! http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=193906
Hedfelt Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Norsk og svensk politi samarbeider ganske ofte. En svenske jeg kjenner ble tatt i fotoboks i Norge. En tid senere dukket en lokal patrulje opp på trappa hjemme i kjøttbolleland med boten...
tmice Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Hei driver som sagt import av biler så det blir en del turer oppover fra tyskland, via danmark og sverige.... Har blitt catcha i fotoboks i tyskland og danmark, pratet med et par politi om det der å de sa at i scandinavia har de samarbeid om dette, men ikke i tyskland, kjørte i 140-150 i 100 sonen i tyskland å hørte ingenting fra de, det politiet sa var, at i tyskland så får du ikke bot så lenge du ikke blir tatt i laser å blir stoppet eller får en sivil eller uniformert en etter deg.. de bryr seg heller ikke så mye om utlendinger som kjører "litt" over grensa, men driver du med "hangling" da kommer bota uansett å den er DYR!!! nesten 20 norske lapper....hangling=slalom i stor fart.. Fra Danmark fikk jeg heller ingenting, der hadde jeg bare ca 80 i 60 sonen, det også i fotoboks, men der også må du cashe ut blir du tatt direkte av de. De fleste bøter som er av litt størrelse kommer i posten, garantert i Scandinavia. De har jo også prikkesystem i andre land, men de kan IKKE overføres til Norge siden regel verket ikke er identinsk. Å mister du lappen i et annet land så får du den som regel tilbake så lenge du ikke har kjørt sinnsykt uforsvarlig, da kan de dømme deg å så får du noen mnd som fotgjenger. Siden regelverket fortsatt er såpass forskjellig, noe som de jobber med for å fikse på, så blir man ikke uten lappen så lenge Mitt råd er i så fall kjør PENT, skal du kjøre fort reis til Tyskland(Autobanen) eller kjør på lukket bane! Så slipper vi å lese i VG om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå