Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Bilen er en BMW Alpina B10 V8 E39 med en 4.6 motor. Fra 1998 og med 152.000 KM.

Problemet:

* Går ujevnt på tomgang.

* Ved pådrag høres det ut som tenningsbank/fusk under 2500 RPM.

* I nøytral kan det ikke høres noen ulyder under 2500 RPM.

* Fra 2500 RPM går motoren perfekt.

* Høyt bensinforbruk.

Har testet:

* CPS (Camshaft sensor) med scope. Ser helt fin ut.

* Begge Lamdba sonder skiftet (etter en feil i DME)

* Ingen lekkasjer funnet i innsug.

* Alle coiler er testet.

* Tennplugger er byttet (de gamle så fine ut / lysbrun)

* Ingen feilmeldinger på DME etter nullstilling.

* MAF sensor er renset i 99% alcohol.

* Alle kontakter er sjekket.

Er litt fortvilet over dette som skjedde over natten. Håper det er noen som har gode tips til meg. På forhånd 1000 takk !

-Knut-

Skrevet
Prøvd å spraye litt startgass rundt innsugspakninga?

Ja, har vel brukt opp en boks nå. Men finner ingen lekasjer. Sjekket alle slanger samt PCV i bakkant av manifoilen.

Skrevet
LMM...

Mistenker en coil eller to, så bestillte 8 nye fra USA igår. Uoriginale tyskproduserte. De får være gode nok til å eliminere den siden. 1100.- for 8 stk, i forhold til ca 1000.- for en her i Norge :-)

Hjelper ikke dette må jeg nesten investere i ny MAF. Hadde jeg bare kjent noen som hadde en 540 slik jeg kunne fått testet... Dyr feilsøking dette...

Skrevet
Kan du beskrive hva det var?

Ble byttet mtp feilmeldingen. Men denne feilmeldingen var nok sannsynligvis bare en mistolking av DME. Men skadet vel ikke med tanke på alder og KM...

Skrevet

Jeg har en vanlig 4,0 liter V8 motor. Opplevde pä min tidligere 3,0 V8 at en slags memban/ventil var utett. Det er en vanlig feil pä de motorene. Ventilen er skrudd fast pä innsuget mot torpedoveggen. Veldig trangt ä komme til. Min bil gikk bare pä 4 sylindre da denne membranen ble utett. Og den sörger for ä gi feiltenning i tillegg.

Tror ikke at den koster mer enn ca 500 kr med ny del. Men vanskelig ä skifte.

Vent med ä kjöpe coiler/LMM og mange andre ting för du har testet ut dette. Det er en vanlig slitedel pä V8 motorene.

Hilsen Eirik.

Skrevet
Jeg har en vanlig 4,0 liter V8 motor. Opplevde pä min tidligere 3,0 V8 at en slags memban/ventil var utett. Det er en vanlig feil pä de motorene.

Takk, du tenker på PCV (Positiv Crank Ventilation) eller omtrent der. Har sjekket denne. Mitt problem er jo at den lokale BMW forhandleren knapt har sett en BMW V8 :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...