AlpinaV8 Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Hei. Bilen er en BMW Alpina B10 V8 E39 med en 4.6 motor. Fra 1998 og med 152.000 KM. Problemet: * Går ujevnt på tomgang. * Ved pådrag høres det ut som tenningsbank/fusk under 2500 RPM. * I nøytral kan det ikke høres noen ulyder under 2500 RPM. * Fra 2500 RPM går motoren perfekt. * Høyt bensinforbruk. Har testet: * CPS (Camshaft sensor) med scope. Ser helt fin ut. * Begge Lamdba sonder skiftet (etter en feil i DME) * Ingen lekkasjer funnet i innsug. * Alle coiler er testet. * Tennplugger er byttet (de gamle så fine ut / lysbrun) * Ingen feilmeldinger på DME etter nullstilling. * MAF sensor er renset i 99% alcohol. * Alle kontakter er sjekket. Er litt fortvilet over dette som skjedde over natten. Håper det er noen som har gode tips til meg. På forhånd 1000 takk ! -Knut-
Eksos Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Prøvd å spraye litt startgass rundt innsugspakninga?
Sir Hofstad Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 MAF er vel MASS AIR FLOW SENSOR ? mao LMM Samme F, da jeg tror MAF/LMM kan være problem...
AlpinaV8 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Prøvd å spraye litt startgass rundt innsugspakninga? Ja, har vel brukt opp en boks nå. Men finner ingen lekasjer. Sjekket alle slanger samt PCV i bakkant av manifoilen.
AlpinaV8 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 LMM... Mistenker en coil eller to, så bestillte 8 nye fra USA igår. Uoriginale tyskproduserte. De får være gode nok til å eliminere den siden. 1100.- for 8 stk, i forhold til ca 1000.- for en her i Norge Hjelper ikke dette må jeg nesten investere i ny MAF. Hadde jeg bare kjent noen som hadde en 540 slik jeg kunne fått testet... Dyr feilsøking dette...
Sir Hofstad Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Ser nå at du skrev bytte av 02-sensorer etter feil i ECU/DME... Kan du beskrive hva det var?
AlpinaV8 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Kan du beskrive hva det var? Ble byttet mtp feilmeldingen. Men denne feilmeldingen var nok sannsynligvis bare en mistolking av DME. Men skadet vel ikke med tanke på alder og KM...
Eirik Viste Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg har en vanlig 4,0 liter V8 motor. Opplevde pä min tidligere 3,0 V8 at en slags memban/ventil var utett. Det er en vanlig feil pä de motorene. Ventilen er skrudd fast pä innsuget mot torpedoveggen. Veldig trangt ä komme til. Min bil gikk bare pä 4 sylindre da denne membranen ble utett. Og den sörger for ä gi feiltenning i tillegg. Tror ikke at den koster mer enn ca 500 kr med ny del. Men vanskelig ä skifte. Vent med ä kjöpe coiler/LMM og mange andre ting för du har testet ut dette. Det er en vanlig slitedel pä V8 motorene. Hilsen Eirik.
AlpinaV8 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Jeg har en vanlig 4,0 liter V8 motor. Opplevde pä min tidligere 3,0 V8 at en slags memban/ventil var utett. Det er en vanlig feil pä de motorene. Takk, du tenker på PCV (Positiv Crank Ventilation) eller omtrent der. Har sjekket denne. Mitt problem er jo at den lokale BMW forhandleren knapt har sett en BMW V8
Eirik Viste Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Hei. Leste vissnok ikke sä nöye det du skrev. Kanskje denne ventilen ble testet sammen med innsuget? Er dessverre ingen motorspesialist. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå