Rune89 Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 eg kjøyrte utom vegen.. etter dette såg eg at bilen var så segen på eine sida bak.. dekket tar nesten oppi hjulbuen.. har bytta fjør men det var ikkje det som var problemet.. kva kan det være? er det nokon deler på bakstillingen som er spesielt utsatt?
torodd Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Ut fra hva du skriver så vill jeg anbefale deg og sjekk foringer, bærekuler og fester til karoseriet (understellet). vil også anbefale deg og ta en 4 hjulskontroll, sannsynligvis så vill bilen slite feil på dekka nå... verftall det ene.
ingard Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Hvis demperen er gåen kan ene sida sige. Men hvor mye er det snakk om? Så du om noe var knekt/bøyd?
Rune89 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 ok.. det er ikkje so mykje.. så det kan være demperen ja.. for den er heilt fin når eg har nett jekka den ne.. og når eg legger vekt på bakenden for å teste siger den på den eine sida.. skal ikkje demperen være hard å trykke inn.. når eg bytta fjør testa eg å dytte den inn for hånd.. det va ganske lett.. så den er kanskje gåen ja..
torodd Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 det er fjæra og ikke demperen som holder bilen oppe. demperen kan du dra ut og in for hånd...
ingard Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 ok.. det er ikkje so mykje.. så det kan være demperen ja.. for den er heilt fin når eg har nett jekka den ne.. og når eg legger vekt på bakenden for å teste siger den på den eine sida.. skal ikkje demperen være hard å trykke inn.. når eg bytta fjør testa eg å dytte den inn for hånd.. det va ganske lett.. så den er kanskje gåen ja.. Ja, hvis du kjører demperen sammen veldig sakte, så er det lett. Det er når den får en brå bevegelse at den demper "spretten". Du skal ikke få til å dra demperen fort inn og ut. Da er den i hvertfall dårlig. Andre tegn er synlig lekkasje. Det kan hende at den ene fjæra er mer slitt enn den andre. Men vil tro du kan se forskjellen på lengden på fjærerne da. Eller så kan det jo være at handbrekket ditt drar mer på den ene, eller den andre siden? Jeg tipper det er demperne dine hvis alt annet synes å være OK. Edit: Kan legge til at da jeg skifta bakdemperne og fjørene sist hang den mer på ene sida, enn på andre. Dette retta seg etter bytte. Fjærene var tilsynelatende like lange. Men de kan jo ha fått forskjellige egenskaper over årene. Men det som var verdt å legge merke til, var at den ene demperen var lekk, mens da andre ikke var det. Det står i tillegg på bmwe34.net at symptomer på at demperne bak er dårlige, er at den henger mer på den ene siden.
Jealous_much Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 At dette har noe med demperen og gjøre har jeg vanskelig for og tro... Bilen er eksakt like høy med/uten demper!
Rune89 Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Skrevet Juli 24, 2008 ja er det eg og tenker på.. for demperen berre demper støtet.. det er fjørene so holder bilen oppe.. so det er mulig at det er noko som eg blitt skjeivt..
Jealous_much Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 ja er det eg og tenker på.. for demperen berre demper støtet.. det er fjørene so holder bilen oppe.. so det er mulig at det er noko som eg blitt skjeivt.. Stemmer er bare fjøren som holder bilen oppe når den står parkert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå