Gå til innhold

320 som blir varm med ac på tomgang? normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 96 modell e36 320 coupe.

Nå har den blitt mere varm en normalt for 2 gang når det er 30 varmegrader ute, Det skjer etter en kjøretur og jeg tror det er fordi jeg har på aircondition. Det er 2 soners digital klima.

Dette skjer hver gang jeg har kjørt rundt i et feks boligfelt og stått ca 10 min på tomgang i varmen, da flytter varmenåla på bilen seg til "5over" altså den neste streken etter rett opp der den skal stå når det er normal tempratur.. Da slår jeg av bilen en stund og når jeg skal ut og kjøre er alt fint igjen, prøvde og kjøre sakte på 1 gir i boligfelt og jeg sto på tomgang i ca 15 minutter uten ac på og da gikk det helt fint.

Er dette tilfeldig at det blir sånn når det er veldig varmt ute og acen står på i bilen og man må regne med sånn på eldre biler med ac eller er det noe galt her?

Byttet radiatoren for en stund tilbake da det hadde blitt hull i den, Har kjørt en del etter det så man skulle ikke tro det hadde noe med den og gjøre, det jeg hører etter jeg har stoppet bilen er sånn blop blop blop lyd i vannet, kan det være fra acen eller er det fra radiatoren til bilen?

Takker for svar :)

Skrevet

Ville ikke bekymra meg. Belaster tross alt kjølinga veldig mye når du står på tomgang. (ingen luftgjennomstrømming) Når du i tillegg har på AC, som trekker kraft fra motoren syns jeg det høres helt normalt ut.

Skrevet
Ville ikke bekymra meg. Belaster tross alt kjølinga veldig mye når du står på tomgang. (ingen luftgjennomstrømming) Når du i tillegg har på AC, som trekker kraft fra motoren syns jeg det høres helt normalt ut.

tror nokk dette er normalt 10 min i den varmen er lenge,uten noe kjøling fra kjøring,og da må tempraturen opp en plass.er mener dette er logisk eg.så eni med OleJohnny her over :D så lenge den ikkje viser noe galt under normal kjøring eller ved lavere tempratur ude

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...