Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e-28 528ia som det sitter en motor fra e-23 732ia som er produsert en gang mellom 09/1980 og 01/1984. Problemet er at styringsenheten og lmm kommer fra en e-28 535i Slik at jeg har kaldstart problemer, og bilen bruker over to liter på mila, ved blandet kjøring.

Så jeg trenger motornr. for og få riktig styringsenhet og lmm. Men hvor finner jeg dette nr.

Har fått høre at det skal sitte over innfestningen til starteren. Der fant jeg to nr. på samme sted. Det ene er 0118A049 og det andre. 732EL/2

Så jeg ringte Bmw Norge, og oppga overnevnt nr. Men fikk beskjed om at ingen av de var riktige.

Er det noen her som kan forklare hvor på motoren jeg finner riktig nr. Helst med bilde, om noen skulle ha det tilgjengelig.

Satt pris på om noen som har greie på dette, tar seg tid til og svare. Begynner og bli frustrert, da jeg har vært innom to Bmw verksteder i dag, og ingen vet hvor det sitter.

7cfukjin4bunzst68evn.jpg

Skrevet

Når du sier høyere side av blokka, vil det da si på innsugssiden. Der står det med store tall 3.0 - 3.3 over motorfestet. Men det skal også stå et syv siffret tall, men det finner jeg ikke. i nevnte område.

Men det er nok riktig at det står hvor du henviser, kan hende det er rustet over. Men den rusten som er der er kun overflate rust, så man burde vel kunne se nummeret.

Om noen har et bilde tatt av nummeret på blokka. Så skal jeg vel finne det.

Satt veldig pris på om noen hadde det tilgjengelig.

Men takk Knut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...