jarli Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Nå har jeg montert sammen min e38 740i etter en kollisjon i mai 2007. Igår hadde jeg endelig ordnet prøveskilter til bilen i forbindelse med EU kontroll og registrering, men da jeg var ute å kjørte gikk automatkassen i fri (normal og fin kjøring).. Nå går den hverken frem eller tilbake Girkassen har fungert utmerket uten tegn til at noe skulle være galt helt frem til den plutselig havarerte Det kommer en liten skrapelyd når den settes i park (dette skjer ikke når den får ligge i N en liten stund) Noen som har noen ideer? Det kan virke som om den ikke får opp trykket
jarli Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Du har selvfølgelig kontrollert oljenivået? Er ikke kommet så langt enda.. Men det er det første jeg skal gjøre når jeg får den inn på bukken i garasjen
nokiaas Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Du skriver at du har montert sammen bilen.... Har du montert gearkassa på motoren også? Jeg byttet gearkasse selv på en e34. Siden jeg ikke hadde gjort det før så klarte jeg selfølgelig å gjøre en tabbe, jeg monterte converteren på motoren for så å dytte på plass gearkassa. Dette resulterte i at etter et par uker så stoppen den å gå fremmover og bakover. Det som hadde skjedd var at "pinnene" som skal drive oljepumpa i gearkassa hadde knekt pga feil montering. Uten oljetrykk ingen fremdrift.
jarli Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 Du skriver at du har montert sammen bilen....Har du montert gearkassa på motoren også? Jeg byttet gearkasse selv på en e34. Siden jeg ikke hadde gjort det før så klarte jeg selfølgelig å gjøre en tabbe, jeg monterte converteren på motoren for så å dytte på plass gearkassa. Dette resulterte i at etter et par uker så stoppen den å gå fremmover og bakover. Det som hadde skjedd var at "pinnene" som skal drive oljepumpa i gearkassa hadde knekt pga feil montering. Uten oljetrykk ingen fremdrift. Oki, nei motor og girkasse har ikke vært ute av bilen Det er montering i forbindelse med hellakkering og oppretting av bilen Men jeg tror nok havariet har noe å gjøre med for dårlig oljetrykk på et eller annet vis.. Oljenivået skal kontrolleres på mandag Når bilen settes i gir synker turtallet som normalt (motoren får motstand), men det gir ikke fremdrift.
fsmidt Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Dette høres jo ut som plastkulene. http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 Hvis du har M60 da. Hvis du har 4,4 er det vel ny kasse som ikke har dette problemet. Det er også en ventil til reversen som er dårlig. Jeg kjøpte akkurat nye plastkuler til kassa mi og da mente forhandler at denne ventilen også burde byttes. Det er flere som har hatt problemer med disse kassene på forumet. Kommer ikke på hvem nå, men søk på f.eks 540 og girkasse så burde det være litt å lese om.
kbteknik Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 hvis du starter bilen kan du sjekke oljenivoet i motorrommet, med peilepinnen..
jarli Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 hvis du starter bilen kan du sjekke oljenivoet i motorrommet, med peilepinnen.. Takk for tipset, men det er nok ikke så lett
jarli Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Dette høres jo ut som plastkulene. http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 Hvis du har M60 da. Hvis du har 4,4 er det vel ny kasse som ikke har dette problemet. Det er også en ventil til reversen som er dårlig. Jeg kjøpte akkurat nye plastkuler til kassa mi og da mente forhandler at denne ventilen også burde byttes. Det er flere som har hatt problemer med disse kassene på forumet. Kommer ikke på hvem nå, men søk på f.eks 540 og girkasse så burde det være litt å lese om. Ja, plastkulene er ofte et problem på zf 5hp30 kassen, men da får du som oftest en forvarsel (kassen blir bare dårligere og dårligere) Men jeg tror nok at jeg har et oljeproblem (menge, kvalitet eller tett filter) Så jeg kommer nok til å skifte olje+filter neste uke Jeg fikk bilen opp på bukk idag og fikk den til å skifte gir, og nå fungerer den helt normalt igjen Så dette er jo et bra tegn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå