Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 320d som jeg syntes er vel dau. Bilen er chippet og det skal være 170hk og 340nm. Skulle egentli tro at dette skulle flytte seg sånn passe. Skjønner jo seff at dette ikke er noe racer, men syntes at den har tapt seg litt liksom.......... Var jo så heldig at dieselpumpa røyk her for ikke lenge siden, så etter 33500,- i rep så var den på veien igjen. Da ble jo deieselfilter og slikt også bytta, dette ble selvfølgelig gjort hos Bavaria. Forutsetningene for at den skulle virke opptimalt burde jo være der nå, men den er fortsatt den samme. Er det bare jeg som innbiller meg ting eller er det noen som har noen tips om ting jeg kan sjekke??

Skrevet

Prøv å koble av luftmengdemåleren og sjekk om den går bedre da! Hvis den går bedre av å koble ut den så er det luftmengdemåleren som er gåen og bør byttes. Bør nevne at du ikke bør kjøre for lenge uten mengdemåleren.

Lykke til

Skrevet

Er nok ikke LMM heller, for den ble byttet tidligere i år. Da bilen var inne og fikk ny pumpe nå, så tok de også ut feilkodene. Det eneste som kom opp da var feil på noen glødeplugger, som også ble byttet... Bilen oppfører seg også anderledes med gåen LMM, da gir den seg gjerne litt før den kommer igjen på litt høyere turtall.

Skrevet

sjekka stramminga rundt div slanger osv? luftfilter kan være potte tett...ellers så kan turboen din være iferd med å ta kvelden...men det tviler jeg egentlig på! Hvis du har et K/N filter som ligger å suger varmluft fra motoren...hjelper ikke det akkurat på effekten:)

Skrevet

Biler blir jo gjerne "dauere" jo lenger man har de. EGR-ventil er noe dritt og absolutt verdt å sjekke opp. Ofte de går tregt/henger fast. Da blir bilen en del dauere hvis den låser seg i feil posisjon.

• 1 month later...
Skrevet

kain jo sjekke chipen oxo da.. har hatt ein del erfaringa med tuningboxa som itj har funka... lovnad om 170hk men har endt opp med samma hk og bittelitt mere nm som resultat.... eksen sin 2000mod 320d touring gikk dårligere med tuningbox ennj orginalt..:-P

• 3 weeks later...
Skrevet

Har du ikke sjekket opp noe mer? Jeg har samme problemet, 2001 mod 320d 136hk som går dårlig.. Prøvde i sta å koble av powerboksen, da gikk den enda litt dårligere, men ikke merkbart, deretter kobla jeg av kontakta til LMM, da gikk den vesentlig dårligere.. kan jeg da konkludere med att LMM er i orden?

Hva burde jeg sjekke som helst ikke koster skjorta og litt av buksa? hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...