x25Touring Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Har en 320d som jeg syntes er vel dau. Bilen er chippet og det skal være 170hk og 340nm. Skulle egentli tro at dette skulle flytte seg sånn passe. Skjønner jo seff at dette ikke er noe racer, men syntes at den har tapt seg litt liksom.......... Var jo så heldig at dieselpumpa røyk her for ikke lenge siden, så etter 33500,- i rep så var den på veien igjen. Da ble jo deieselfilter og slikt også bytta, dette ble selvfølgelig gjort hos Bavaria. Forutsetningene for at den skulle virke opptimalt burde jo være der nå, men den er fortsatt den samme. Er det bare jeg som innbiller meg ting eller er det noen som har noen tips om ting jeg kan sjekke??
cyclic Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Prøv å koble av luftmengdemåleren og sjekk om den går bedre da! Hvis den går bedre av å koble ut den så er det luftmengdemåleren som er gåen og bør byttes. Bør nevne at du ikke bør kjøre for lenge uten mengdemåleren. Lykke til
Ørjan_S Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Tenkte også på luftmengdemåleren, det kan være en ide å få lest ut feilkoder også.
x25Touring Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Er nok ikke LMM heller, for den ble byttet tidligere i år. Da bilen var inne og fikk ny pumpe nå, så tok de også ut feilkodene. Det eneste som kom opp da var feil på noen glødeplugger, som også ble byttet... Bilen oppfører seg også anderledes med gåen LMM, da gir den seg gjerne litt før den kommer igjen på litt høyere turtall.
cyclic Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 sjekka stramminga rundt div slanger osv? luftfilter kan være potte tett...ellers så kan turboen din være iferd med å ta kvelden...men det tviler jeg egentlig på! Hvis du har et K/N filter som ligger å suger varmluft fra motoren...hjelper ikke det akkurat på effekten:)
x25Touring Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Nææ, K/N filteret mitt er en originalerstatning. Så det er jo rimelig godt skjermet.
x25Touring Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Ja, den har ikke forandret seg noe. Syntes liksom bare det mangler noe.....
x25Touring Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 Innbiller meg at jeg har lest noen en gang om egr-ventilen? Kan dette ha noe for seg å sjekke opp?
Lars89 Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Biler blir jo gjerne "dauere" jo lenger man har de. EGR-ventil er noe dritt og absolutt verdt å sjekke opp. Ofte de går tregt/henger fast. Da blir bilen en del dauere hvis den låser seg i feil posisjon.
0hero Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 fant du ut noe av hva det var som gjorde at bilen din gik så dårlig eller?
beemerdude Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 kain jo sjekke chipen oxo da.. har hatt ein del erfaringa med tuningboxa som itj har funka... lovnad om 170hk men har endt opp med samma hk og bittelitt mere nm som resultat.... eksen sin 2000mod 320d touring gikk dårligere med tuningbox ennj orginalt..
x25Touring Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Er ikke boks i min. Forige eier sier den er chippet hos TS-Racing
Bmwfanatic Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Har du ikke sjekket opp noe mer? Jeg har samme problemet, 2001 mod 320d 136hk som går dårlig.. Prøvde i sta å koble av powerboksen, da gikk den enda litt dårligere, men ikke merkbart, deretter kobla jeg av kontakta til LMM, da gikk den vesentlig dårligere.. kan jeg da konkludere med att LMM er i orden? Hva burde jeg sjekke som helst ikke koster skjorta og litt av buksa? hehe
x25Touring Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Nei, har ikke sjekket noe mere. Lurer liksom på hvor jeg skal begynne hen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå