Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette skjedde da jeg skulle ut på e39 og skulle aksellerere opp til 80km\t da jeg skule gire virket d som at bilen hadde hoppt i fri, men den stod i gir. turtallet økte, men ingenting skjedde. etterpå kjørte jeg inn på en holdeplass og kikket i motorrommet, men jeg kunne ikke se noe gale.

da jeg prøvde og kjøre videre virket allt normalt, men da jeg komm opp i rundt 3000-3500 på turtelleren var d som om bilen gikk i fri igjen og turtallet bare økte men ingenting skjedde igjen. da jeg slapp gassen var d akkurat som bilen hoppet ett hakk fremover.

noen som har noen ide om hva dette kan være?

Skrevet

jepp det er manuell gir på den.

har fått høre at det kan være clutchen her i lokalsamfunnet også.

noen som har erfaring med og bytte clutch på slike biler? er det veldig mye arbeid eller er det like greit og få noen på verksted til og skifte den? takk for alle svar:)

Skrevet

slitt clutch ja. går egentlig veldi fort å bytt den vist man har utstyr. rundt 3timers jobb.

på vårres verksted så bruker vi 3timer 598kr timen 1794kr for bare jobben.

Skrevet
slitt clutch ja. går egentlig veldi fort å bytt den vist man har utstyr. rundt 3timers jobb.

Det er veldig billig clutchskift!

Skrevet

ja det er det. selv klart blir det billigere til kundene jo meir av samma jobben vi har gjort før. da går jobben mye fortere. vi er 2 mekanikere som tar bmw heiletiden når det kommer inn da. ganske så litt av dem forhold til audi og vw som er inne da.

Skrevet

ja det er det. selv klart blir det billigere til kundene jo meir av samma jobben vi har gjort før. da går jobben mye fortere. vi er 2 mekanikere som tar bmw heiletiden når det kommer inn da. ganske så litt av dem forhold til audi og vw som er inne da.

Skjønner hva du mener, men er jo ikke en veldig god metode med tanke på å tjene penger da. VW og audi er det mye av ja. Masseprodusert søppel :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...