Gå til innhold

E46 D, reimhjul og reim datt av ved start, hjelp !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg startet bilen, hørte jeg et smell, det kom en høy pipelyd og jeg stoppet bilen.

Jekket opp bilen og kikket under, det er et ganske stort reimhjul og en liten reim som har falt av. Reimhjulet ser ut som om det har knekt, virker som om det er plast av noe slag inni det.

Har hatt AC på fullt trykk de siste dagene, og tror kanskje det er AC tingene som har gått føyken (uten at jeg skal være altfor påståelig)

Startet bilen etter at jeg hadde plukket ut delene, og det hylte fortsatt på lavt turtall, akkuratt som om man har slakk viftereim, bortsett fra at lyden her ikke blir borte....

Kan bilen kjøres med, eller er det gambling ? Legger ved et bilde der jeg har markert det som er borte.

Liten reim, og stort reimhjulet som er festet på veiva.

1jga4jbuh82ijxg3ce88.jpg

Litt misvisende med den pila, men det er altså det store hjulet som reima går på, som sitter der pilen peker.

Setter pris på all hjelp !

Skrevet

Så lenge det bare er det ytterse hjulet som har knekt av tror(!) jeg at det skal gå greit. Ville sjekket veldig nøye etter skader på nærliggende ting, spesielt multireima. Det værste som kan skje nå er at du blir litt svett. Hvis multireia ryker har du plutselig ikke lading, ikke kjøling osv. Det kan bli litt både farlig og dyrt...

Skrevet

byttet akkurat samme hjulet, koster noen tusenlapper ja... er 2 reimhjul som er vulket inn på en gummiforing, som er festet i veiva.. min var sprukket hele veien nesten, vibrerte når jeg ruset motoren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...