Deadsent Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 BMWen min driver og lager en skranglelyd. Og det høres ut som om den kommer fra katalysatoren. Så jeg lurte på om det går ann og fjerne den og sette på "rakrør" fram til lyddemperen. Vil dette ha negativ invirkning på effekten? Og hvordan vil lyden bli? Har orginal lyddemper. Og er det "farlig" å fjerne varmeskoldene helt bakert? Festene har røket og lå bare løst. Er snakk om en E34 525 94modell.
Kure Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Det er ikke noe problem å fjerne katalysatoern, men litt kjipt når du skal ha bilen på EU kontroll da..... Fjerner du katalysatoren skal du egentlig få mer HK, men så ere dette med lamda sonden osv. Hvis du bare fjerner katalysatoren tror jeg du vil få litt feilmeldinger, og kanskje bilen går litt rart. Sikkert noen her på forumet som har løsninger for dette... Varmeskjold er vel der av en grunn... kanskje erstatte med noe nytt
Lars89 Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Om det blir effekttap kommer an på om du har en eller to lambdasonder. Hvis du har en skal det ikke ha noe å si, har du to kan det være bilen går/trekker litt rart. Lyd er en veldig individuell ting. Jeg har hul kat i bilen min noe jeg synes høres helt forferdelig ut, mens andre ( de med Civic og moped) synes det er fet lyd. Tror det vil bli grom, men høy lyd med sekser. Varmeskjoldet ville jeg festa med selvborrende skruer eller noe. "Litt" kjipt hvis det begynner å brenne rundt bensinslanger/tank osv...
Deep Dish Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Du får kjøpe deg en universal katalysator. Koster fra 649,- på mobilsentrum... http://mobilsentrum.no/products.asp?c=1 ... 2104379856
tmice Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Hadde skrangle lyd i min også, kuttet bare en "h" i katta dro ut innmaten å sveiste igjen, funket fint det, kjørte bare motoren litt hardt før jeg skulle inn på EU kontroll. Gikk lett det
Deadsent Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Skrevet Juli 27, 2008 Hadde tenkt å bytte tilbake ved EU kontroll . Hmm da får jeg legge på plass de skjoldene igjen da. Eller det ene ihvertfall det andre var bare søppel. Savner liksom litt lyd. Den maler jo fint nå og men skulle gjerne hatt litt mer.
DJ RS2 Matrix Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 du finner og ein "dummy" Katalysator som er heilt hul, da slepper du å opne den orginale katalysatoren
Deadsent Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Skrevet Juli 27, 2008 Hadde ikke tenkt å åpne den. Skal ta bort hele greia.
olethomas Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 bare å kutte røret rett ved siden hvis du ikke har sjøt der å finne ett spett å banke den ut i biter. Har selv gjort det å det gikk helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå