Bmw Mathias Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Lurer på om du er nødt til å ha dumpventil vist du skal bygge deg eit Turbo oppsett?
Ballder Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Jeg kjører uten. Mange forskjellige meninger rundt dette, så det blir nesten en smaks sak..
narcatis Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 med turbo er det ikkje nødvendig med dump ventil nei. for den virker jo slik at når du har gasspådrag så er det den fortapte energien i eksosen som roterer turbinen til turboen og suge lufto inn i motoren, og når du sleppe gassen så spinne turbinen fritt, så du kan motorbremsa uten og bygga trykk i systemet, men viss du har kompressor vil eg anbefala dump ventil, for den roterer alti med motor turtall forda om du motorbremser, og då bygge det seg opp trykk som vil ut;o)
Gjest Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 med turbo er det ikkje nødvendig med dump ventil nei. for den virker jo slik at når du har gasspådrag så er det den fortapte energien i eksosen som roterer turbinen til turboen og suge lufto inn i motoren, og når du sleppe gassen så spinne turbinen fritt, Hva tror du skjer med den lufta som er under trykk i systemet når det du stenger gasspjeldet,Den stopper opp og bremser selvfølgelig opp turboen også. Det er hardt for turbo i lengden og du mister mye respons,ved giring osv.
Kimmit Racing Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 med turbo er det ikkje nødvendig med dump ventil nei. for den virker jo slik at når du har gasspådrag så er det den fortapte energien i eksosen som roterer turbinen til turboen og suge lufto inn i motoren, og når du sleppe gassen så spinne turbinen fritt, Hva tror du skjer med den lufta som er under trykk i systemet når det du stenger gasspjeldet,Den stopper opp og bremser selvfølgelig opp turboen også. Det er hardt for turbo i lengden og du mister mye respons,ved giring osv. Nesten som jeg skulle sagt det selv:-)
ehrnst Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 jeg kjører uten. du vil nok minske levetiden på turboen noe, og responsen blir dårligere. Om det er merkbart under kjøring vet jeg ikke. kanskje jeg skal smelle på den gamle KSR dumpen jeg har liggene å prøve
Bmw Mathias Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Skrevet Juli 27, 2008 har det ikkje noke å sei kor mykje du lader og?
Ballder Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Jo mer du lader, jo mer juling blir det for turboen. Rykter jeg har hørt er at om du lader under kiloen, så vil turboen leve lenge, såfremt det er en turbo med litt kvalitet.
Jonner'n Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 kommer det ikke noe sånn ptshhh lyd, hvis man ikke har dumpventil? eller vil det alltids komme lyd, så lenge man har turbo...?
NeonMuffler Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 er nesten ikke noe lyd fra min hvertfall, selvom jeg kjører med dump. men nå lader ikke ejg så mye heller, og jeg gadd ikke kjøpe en dump med stor "trompet"
Ballder Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 kommer det ikke noe sånn ptshhh lyd, hvis man ikke har dumpventil? eller vil det alltids komme lyd, så lenge man har turbo...? Lyden du får av og kjøre uten dump, eller for tight justert dump er ikke til og ta feil av.
ehrnst Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 hehe....han må ha en liten turbo han i den bilen der. såppas med ladetrykk på 4-5k ¨på tomgang.
336mik Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Hvis man ikke vil ha lyden ,så kan man vel bare skaffe seg en resirkulerings ventil da.
Jonner'n Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 kommer det ikke noe sånn ptshhh lyd, hvis man ikke har dumpventil? eller vil det alltids komme lyd, så lenge man har turbo...? Lyden du får av og kjøre uten dump, eller for tight justert dump er ikke til og ta feil av. DET hørtes jo ut som en sliten hest spør du meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå