veggiz Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Vurderer å kjøpe meg en 98mod 520iA, som er gått 112.000km. Den ble importert i 2002, og har hatt samme eier i Norge siden det. Tok meg en runde med den i dag, og den var veldig fin å kjøre, og merka ingen ulyder e.l. Av utstyr har den klima og skinn. Skinnet er litt slitt, og bilen er ripete og fæl utvendig (unger og trang garasje), så hellakkering er et "must". Noen som vet hva en fornuftig pris kan være på denne? Om det skulle bli kjøp, er det et par ting jeg vil gjøre med bilen, og jeg lurer derfor på hva det vil koste, og om det er verdt det. - interiørlister. Det er "tre" lister i bilen nå, noe som jeg ikke liker. Vil ha karbon, eller noe i den duren. Dyrt? Vanskelig å få tak i? - anlegg. Hvordan er det å bytte anlegget i denne? Så ut som om det var nærmest umulig? evt, er det linjeutgang til forsterker i org. spilleren? - grøftelys. Det er ikke grøftelys på denne, noe jeg må ha. Hvordan er det med ettermontering av det? Vanskelig? Må jeg legge opp til ekstra bryter, eller kan jeg bytte ut tåkelysbryteren e.l.? - senking. Ville evt. hatt coilovers på denne. Finnes det godskjente for E39? Pris? - facelift. Ville også hatt nye lykter, gjerne mørke, med AE (og xenon?). Hvor får jeg tak i det, og pris? - eksteriør. Som sagt ville jeg lakkert bilen, og ville derfor i samme slengen bytta ut fangerene. Tips? Er det m-sport som duger? Pris på de? Vil også ha en sånn "list" på bakluka. Hvor kan jeg få tak i det? Ble litt lang og rotete post, men håper noen kan hjelpe.
hauken Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 ville nå stillt meg nokså tvilsom til den km standen,4 år i tyskland og 6 i norge... og med dagens bensinpriser....automat bruker aldri under literen...(og går knapt nok på fram) 75?
Nilsen Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Tror gsbildeler.no har alt det du listet opp til overkommelig pris. Eventuelt kan du forsøke koed.dk, de selger mye brukt som du får billig. Tviler på at det er linje utgang på originalspilleren. Det var ikke det på min. Bytte av høytalere er greit, 5,25" høytalere passer i de originale kassene i hattehylla og også i dørene. Anbefaler å bytte de 1" diskantene i dørene også.
stanley Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Ta en diagnose på bilen. Er ikke noe problem å finne ut om det juks med km da.
tmice Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Enig med stanley, ta diagnose på bilen da finner de ut om KM er korrekt, normal pris på denne bilen hvis den er strøken burde ligge på 110 til 120, men med hellakkering i vente er den neppe verdt mer en 90...
Hansh Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Ville også sagt ca. 90 000,- pga. lakken trekker ned. 520i bør ha manuell for å klare å flytte noenlunde på seg, evt. er 523i et bedre valg hvis du absolutt skal ha automat. Anlegg er ikke så enkelt å få oppgradert hvis du vil at det skal se noenlunde ut. Får ramme til å sette inn vanlig DIN spiller, men de fleste synes ikke det ser særlig bra ut. Holder selv på å bygge inn PC. Deler får du stortsett til en grei pris hos Koed som nevnt over, men nå skal vel den norske siden være oppe og gå også slik at man slipper fortolling: www.koed.no
veggiz Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Hvor får jeg tatt en diagnose da? Bavaria? NAF? Testa bilen i går, og syns den gikk greit. Selvfølgelig er det ikke noen racer, men vil ikke påstå det er noen sinke heller. Når sant skal sies, var ikke 5-serie noe jeg egentlig var på jakt etter. Men begynner å bli lei av å lete etter bil nå, så sa tanta mi at jeg kunne kjøpe en av deres (de har også en 2004mod, men den blir for dyr).
tmice Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Bavaria tar sånne tester ja, å det bør vel kanskje den andre eieren spandere på deg siden du skal kjøpe bil hos han.... Å hvis du ikke skal ha den så har han jo en test å vise til for andre kjøpere!! Hvor sto denne bilen? var i moss for et par tre uker siden å så på en 520 å den ville jeg ikke hatt om de kasta den etter meg.. Hvilke bil var du på utkjikk etter da?
veggiz Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Noen som vet sånn ca hva en slik diagnosetest koster? Bilen står på Karmøy i Rogaland. Jeg har mest lyst på en Lexus IS200 eller BMW 320 E46. Men jeg har kikka litt på div. Audier, Golf GT, Octavia RS osv osv.
bmwe3m Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Noen som vet sånn ca hva en slik diagnosetest koster?Bilen står på Karmøy i Rogaland. Jeg har mest lyst på en Lexus IS200 eller BMW 320 E46. Men jeg har kikka litt på div. Audier, Golf GT, Octavia RS osv osv. diagnostest kan jeg ta for deg i helga
tmice Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Der har du jo fått en som gjør dette, tror BMW tar 1700 for en slik test.. var det de tok når jeg tok en ..... Hvor mye skal du legge i bilen du skal ha da?
jolly Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Om denne bilen virkelig har gått det antallet kilometer som står på meteret så bør du nok kjøpe den. Men jeg ville tatt en grundig kontroll på akkurat det. 4 år på tyske veier kan generere et heftig antall kilometer. "Normal" kjøring i Norge er pluss / minus 12000 pr år. Om dette stemmer sånn ca. så er det 72000 kilometer alene. 4 år på tysk motorvei er vanskelig å gjette , men ofte minst like mye som 6 år i Norge. Ingenting hadde selvsagt vært bedre enn om kilometer stemmer. Kosmetisk stygge biler har jeg sett bli utrolig vakker med litt tid og arbeid. Pris ? 75 000.- ! Husk at du har ca 20-25 000.- i lakkering foran deg. Lykke til....
veggiz Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Ringte til Bavaria i dag, de tok 600kr for en slik test. Takker for det, bmwe3m, men skal muligens bort i helgen. Uansett, så tror jeg kilometerstanden stemmer. Mulig jeg er en smule naiv, men det er onkelen min som importerte gjennom forhandler (ikke bmw-forhandler though), og de hadde bilen hos NAF og fikk alt sjekka. Den var da gått 37.000km. Forresten ville de ha 100.000kr for bilen. Jeg syns det er litt i overkant mye.. Hvor mye jeg hadde tenkt å bruke på bil? +/- 200.000kr. Men som sagt er det egentlig en E46 eller Lexus IS200 jeg vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå