Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
plugg69

freesh bruksvogn.. Smile er på jakt etter en slik til dama=)

Joda, gobil det der :) Har vært inne på tanken på salg, men er vel best å bare ha den tenker jeg

leif harald

Får du plass til front fangeren nå? Jeg har samme IC og fikk ikke fronten på Confused

Håper det, eller at det går med modifikasjoner som ikke vises :)

mulle

Hvor mye kostet de k-sport bremsene? morsomt projekt Razz

Kjøpte de på GS, så står pris der, Husker ikke helt :)

• Svar 319
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
plugg69

freesh bruksvogn.. Smile er på jakt etter en slik til dama=)

Joda, gobil det der :) Har vært inne på tanken på salg, men er vel best å bare ha den tenker jeg

hmmm.. koster for en slik en da?;p

Skrevet

hmm.. :P ja vi er iallfall gira på en slik om noen skal selge=) hadde vært fresht å hatt e30, e36 touring og e46 touring begge i m sport=)

Skrevet

Joda, på tide med en update igjen. Har begynt å lage innsug nå da. Har vært mye tenking her p.g.a plassen. Div småtteri i veien. Men har nå kommet fram til en design jeg får plass til, og forhåpentligvis fungerer. Det jeg bruker for å punkte sammen er elektroder for aluminium. Så punktene er ikke pene, men det skal TIG-sveises, så håper det blir bedre da :wink:

Den spede begynnelse:

IMG_0240.jpg

IMG_0241.jpg

Resultatet blir noe sånt:

IMG_0243.jpg

IMG_0244.jpg

80mm (innvendig) spjeld

IMG_0245.jpg

Trykkrør på innsugssiden:

IMG_0247.jpg

Skal sikkert kjøre nærmere 1,8bar trykk så satser på "MacGyver-teip" for max hold :lol:

IMG_0246.jpg

Sveiser på reduksjon på spjeldet.

IMG_0248.jpg

Har og montert gul lyktefilm på mine svarte DE-lykter. Fornøyd med look'en. Blir samtidig felger med gull-senter :wink:

IMG_0249.jpg

Skrevet

Joda, på tide med en liten oppdatering igjen da. Halvbur fra pedersens racing er ankommet. Ble også bestilt koblinger for å lage buret skrudd.

Radiator element er bestilt, skal prøve å lage en som fyller ut plassen maks.

Har og sveiset ferdig innsuget. Eller nesten, mangler dysehullene ennå. Må dreie litt osv.

IMG_0255.jpg

IMG_0256.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0259.jpg

IMG_0260.jpg

Termostathuset må tilpasses litt :)

IMG_0261.jpg

Skrevet

Er vel den enkle grunn at trykkrøra er 3" og spjeldet 3,5", så jeg måtte ha reduksjonen en plass, og siden jeg da bare har 3" slange gjorde jeg det slik :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Lenge mellom updates'n her nå. Har jo gjort en del da. Kjøpte meg radiator element fra radiatorservice. Sveiset på tankene selv, så jeg fikk utnytta plassen maksimalt. Har også monter k-sport understell, og bremseskivene. Har ikke felger så jeg fikk plass til calipterne. Men det skal bli :wink: Har bestemt meg for felger, og bilder kommer så fort de er i hus. Har også begynt å sette sammen motoren som skal i. Skal ta noen bilder av div så snart jeg kommer på og ta med meg kamera.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har endelig felgene kommet i hus. Har hatt disse før jeg da, så kjøpte de tilbake igjen, men med bedre dekk, pluss 2 gateslicks :wink:

Felgene er BBS LeMans 8,5 og 9,5x18" et 32. Men det er 5-112 boltsirkel da. Så løsningen blir nok å sveise igjen hullene på framnavene, for så å borre opp igjen i 5-112 sirkel, bak blir det e30 M3 nav, som jeg borrer 5-112 mellom original hulla på 5-120. Så da kan jeg bruke BMW 5-bolt, og Audi, Mercedes og div Ford hjul til drifting og lek.

Regner med det blir kjøpt 2 gateslicks til, i litt lavere profil for å ha fram, så bruker jeg disse bak, når det blir rundetidskjøring :)

IMG_0272.jpg

IMG_0275.jpg

IMG_0267.jpg

IMG_0265.jpg

Og ja, bilen skal bli lavere! :wink:

• 3 weeks later...
Skrevet

På tide med litt oppdateringer da. Har nå tatt ut dummy-motor og begynt å ordne motorrom med tanke på lakk. Har montert mesteparten av buret, mangler skråstagene som skal gå framover ennå. Dette er bare punktet ennå da. skal ut med det og helsveise og lakkere det i bilens farge.

Har og laget meg eksoskanal ut gjennom sideskjørtet. Dette gjorde jeg ved å kappe et hull i kanalen og felle inn en halv 4" rørbit som 3,5" eksosen skal gå gjennom. For ikke å komme i konflikt med sidepanelene måtte jeg ta røra så langt ned at det ble en halvmåne utskåret i kanalen bare. Sveise inn rør med 3mm gods for å få litt stivhet. Må da selvklart legge igjen utsparingen i hekkskjørtet og :wink:

Feste til Electromotive coiler:

IMG_0291.jpg

Utsparing i rammevange for grenrør:

IMG_0292.jpg

Sveisa inn en "bulk" for å få litt mere plass rundt turbo:

IMG_0302.jpg

Utsparing i kanal:

IMG_0296.jpg

IMG_0297.jpg

Med sideskjørt:

IMG_0295.jpg

IMG_0294.jpg

IMG_0293.jpg

Buret:

IMG_0299.jpg

IMG_0300.jpg

IMG_0298.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...