Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 319
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er det alu du har laga den i? enig i at sort og grått er tingen "under huven"

tillater meg en liten Ot, såvidt jeg har sett har dere fått dreisen på alu derfor spør jeg deg;

jeg har tilgang på acdc tig men hvilken farge wolfram bruker dere?hvilke andre ting som er viktig når man skal prøve seg på alu?, har kun litt tig erfaring på tynnvegga rustfritt til nå :wink:

Skrevet

Det er alu ja.

Når vi tig'er alu bruker vi wolfram med grønn merking. Mener det skal gå å bruke med hvit/grå merking og. Men når vi har kjøpt wolfram til alu har vi fått grønn. Veldig viktig at det er rent, og at du har slipt/pussa vekk oksydbelegget på aluen før du sveiser. Bruk rustfri stålbørste f.eks. Ikke bruk vinkelsliperskiver som har vært brukt på stål først. Har du sveisa rustfritt før så kan du det :)

Skrevet

okei takker, har hørt hvit skal fungere, ny rustfri stålbørste og gjerne rødsprit er på plass

da prøver jeg etter prøv og feil metoden :D

Skrevet

Ett bra triks er og varme delene du skal sveise med feks en propan brenner. Da får du ut all fukt og dritt. Aluen har litt svamp effekt så den kan være fuktig uten att du ser det.

Skrevet

Nja, prosjekt og prosjekt. Har en stygg benz til bruksbil i tillegg til Transporteren, så tenkte at om jeg skulle ha den kunne jeg liksågodt gjøre noe rart med den. Men det blir tatt over tid ser det ut til.

Vi holder til i Surnadal vi. ca 1,5time fra Trondheim :) Nordmøre Gatebilklubb som vi begge er styremedlemmer i skal arrangere treff på Lånkebanen 3.juli, Det er vel etter som jeg forstår det første treffet på banen etter at det har blitt ny asfalt og generelt overhalt. Så da er det bare å møte opp! :wink:

Skrevet
Nja, prosjekt og prosjekt. Har en stygg benz til bruksbil i tillegg til Transporteren, så tenkte at om jeg skulle ha den kunne jeg liksågodt gjøre noe rart med den. Men det blir tatt over tid ser det ut til.

Vi holder til i Surnadal vi. ca 1,5time fra Trondheim :) Nordmøre Gatebilklubb som vi begge er styremedlemmer i skal arrangere treff på Lånkebanen 3.juli, Det er vel etter som jeg forstår det første treffet på banen etter at det har blitt ny asfalt og generelt overhalt. Så da er det bare å møte opp! :wink:

Eg møter om eg har bilen klar :)

Skrevet
Nordmøre Gatebilklubb som vi begge er styremedlemmer i skal arrangere treff på Lånkebanen 3.juli, Det er vel etter som jeg forstår det første treffet på banen etter at det har blitt ny asfalt og generelt overhalt. Så da er det bare å møte opp! :wink:

Aha, det har blitt lagt ny asfalt der ja! :D Skal det ikke også arrangeres rallycrossrunde der i år, hørte de skulle til Stjørdal, og da må det vel være der? Må har skjedd litt av hvert da mao. :)

Skrevet

Nye churbs er laget for Rallycross runden som skal være der i sommer.

Den nermeste svingen ved utstilling plassen er bygget om slik at det ikke lenger er en skarp humpete 90grader inn til langstrekka men en lang slakk sving med helt ny asfalt.

Det er også bygget sittetribune langs langstrekka.

Skrevet

Åja? Men det er ikke ny asfalt rundt hele banen sikkert? slik jeg er blitt det forklart vettu. Men var jo forsåvidt den nærest depoet som var helt håpløs da. Resten av banen kommer man seg greit nok gjennom

Skrevet

har bare vært der en gang, men skal det kjøres rc må det være 40% grus mener jeg.

OT; fikk testa tigen litt, med grønn wolfram, men straks etter jeg begynner blir wolframen rund på tuppen, mistenker det ikke er normalt? :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...