Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 319
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vet ikke om det blir så jeg gjør så mye mer store inngrep, da vi skal bygge opp Carbon-supraen (Tevo-supraen), som er ribbet naken nå igjen. Dette blir et meget arti prosjekt for oss, da vi får vise hva vi er gode for. For neste sesong skal denne bilen virkelig brukes sier eieren, og vi takker ikke nei til det :wink:

Er det denne som er i GATEBIL for tiden?

• 2 weeks later...
Skrevet

Bilde av meg i Gatebil, og bilde av ræva på bilen i Bilsport :wink:

Har nå gått lei av BMW instrumentene som ikke ville spille på lag. Har kjørt uten temp måler siden jeg fikk bilen på veien. Takk og lov at en har hatt veldig god å stabil motor :)

Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp :wink: Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.

IMG_1520.jpg

IMG_1521.jpg

Har også gått berserk på panseret med vinkelslipern. Skal det først være hull, så må man gjøre det så det virker! :)

IMG_1523.jpg

IMG_1522.jpg

IMG_1527.jpg

IMG_1526.jpg

For en stund siden kjøpte jeg meg en mellomaksel fra Powertrain. Den var enlengt, 3" rør, og store kryss. Men når jeg monterte den på bilen rista den så inni h..! Kjente en liten slakke i et kryss, og etter rådslaging med Powertrain sendte jeg den til dem på ny balansering, og for at de skulle montere nytt kryss. Imens retta jeg opp vinklene på diff, og girkasse, for de var litt ute av kurs, og det kan medføre risting. Fikk tilbake akselen, monterte opp og ut på prøvetur. Rista fremdeles som bare det. Ulevelig i bilen fra 130km/t og oppover. Rista løs diffen til og med. Jørgen hadde samme problemet med sin enlengte aksel, ikke riktig så voldsomt, men rista den å. Så nå har vi laget oss aksler selv, 2-delte med det største BMW har originalt. (brukte deler fra 750 og 540) Snekra ihop i verksteda uten fancy måleutstyr osv. Og bilene er som en drøm å kjøre uansett hastighet. Iallefall opp til 270 :wink:

Ser virkelig fram til Rudskogen nå! Håper på mye kjøring

Skrevet

For en stund siden kjøpte jeg meg en mellomaksel fra Powertrain. Den var enlengt, 3" rør, og store kryss. Men når jeg monterte den på bilen rista den så inni h..! Kjente en liten slakke i et kryss, og etter rådslaging med Powertrain sendte jeg den til dem på ny balansering, og for at de skulle montere nytt kryss. Imens retta jeg opp vinklene på diff, og girkasse, for de var litt ute av kurs, og det kan medføre risting. Fikk tilbake akselen, monterte opp og ut på prøvetur. Rista fremdeles som bare det. Ulevelig i bilen fra 130km/t og oppover. Rista løs diffen til og med. Jørgen hadde samme problemet med sin enlengte aksel, ikke riktig så voldsomt, men rista den å. Så nå har vi laget oss aksler selv, 2-delte med det største BMW har originalt. (brukte deler fra 750 og 540) Snekra ihop i verksteda uten fancy måleutstyr osv. Og bilene er som en drøm å kjøre uansett hastighet. Iallefall opp til 270 :wink:

Ser virkelig fram til Rudskogen nå! Håper på mye kjøring

Har hatt null problemer med den akselen jeg kjøpte av dere jeg og :) Ble nå bra lufting til snurra di å nå :wink: Det ble ikke slik løsning som Vidar Jødahl brukte altså? :)

Skrevet
Iallefall opp til 270 ;)

Sett i kamera nå!! Vi vil se "ukjent" E30 i -høy- hastighet på "lukket" område :mrgreen:

Skrevet
Har hatt null problemer med den akselen jeg kjøpte av dere jeg og :) Ble nå bra lufting til snurra di å nå :wink: Det ble ikke slik løsning som Vidar Jødahl brukte altså? :)

Ville ha såpass stort at det virka. Tror ikke 3 småe hull hadde gjort all verden :)

Sett i kamera nå!! Vi vil se "ukjent" E30 i -høy- hastighet på "lukket" område :mrgreen:

:twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...