Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med E39-en. Den fusker på tomgang, spesielt når motoren er kald. Den kan fuske også etter start når motoren er varm.

Har klart å kubbe den et par ganger (har automatgir) når jeg har gitt lite gass fra start.

Mener også at den bruker i overkant med bensin, uten at jeg har målt dette.

Diagnose viser at det er noe krøll med lambda nr 2 (?). Høres problemene med fusking ut til å kunne være lambda? Bilen går som ei kule når jeg gir gass, så den fusker ikke ellers.

Er det noe enkel måte å sjekke lambdaen? Den er jo ikke akkurat gratis, så det hadde vært greit å slippe å bytte den for så å finne ut at det ikke er den...

Alle tips mottas med stor takk! Skal kjøre kyst til kyst om halvannen uke...

Skrevet

har du prøvd med en korttest på bilen??? jeg må bytte min lambda nå men det er ikke på grunn av fusk men for høy co2 utslipp da.. betalte 625 kr på bmw å det var virkelig verdt det for da kommer alle feila på bilen opp

Skrevet

Mener du diagnose (korttest)? Jeg har slikt diagnoseverktøy selv, så det er jo gratis for min del :) Jeg har slettet hele feilminnet på bilen for å se hva som dukker opp etter litt kjøring.

Nå koster jo en lambda nesten to høvdinger, og det er litt trist om jeg kjøper dette og det viser seg å IKKE være lambda.

Er det mulig å ta den ut og undersøke den? Er det kanskje en måte å sjekke lambda via Carsoft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...