Gå til innhold

Sorte eller orange blinklys?

Hvilke blinklysglass?  

42 stemmer

1. 1. Hvilke blinklysglass?

• Sorte
      13
    • Orange
      5
    • Hvite
      1
    • Sorte blinklys + Sorte frontlykter
      23

Anbefalte innlegg

Har to sett blinklysglass liggende til 745'n min.

Det ene sort, det andre orange.

Lurer derfor på hva jeg skal velge?

Selv liker jeg sort best, men orange ville jo vært mer orginalt. :)

Vurderer også hvite blinklysglass etterhvert.

Pictures147.jpg

Pictures148.jpg

Pictures151.jpg

Pictures152.jpg

Pictures149.jpg

Pictures150.jpg

Bilen skal forøvrig senkes 50mm etterhvert, så fortvil ikke. :wink:

Edit:

Ettersom jeg ikke har sorte frontlykter jeg kan ta bilde av på bilen har jeg heller redigert et av bildene jeg hadde av bilen forfra. Legger ut det også. :)

745a2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har vel en farge som kler hvite glass ganske bra. På en annen side, så ser man knapt orange blinklysglass mer, og dette kommer bare til å bli mer og mer spesielt etterhvert. Det er også grenser for hvor mange ting man bør og kan gjøre med en klassiker for å få den til å se "ny" ut. Lakke kromstøtfangere i bilfargen?;) Njaa. Derfor stemmer jeg orange - jo mindre som gjøres for å skjule alderen på bilen din, jo lettere ser man i hvor bra stand den er.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så være at de er gamle og grumsete nå, men mattes de ned og klarlakkes blir de som nye, ingen problem. :)

Bak kommer jeg nok til å enten ha orange blinklys eller så kommer jeg til å ha røde blinklys. Dette får jeg se på etterhvert.

Heeeeelt lett toning av baklyktene har også vært inne for vurdering, men liker at det ser litt orginalt ut.

Bilde av bilens baklykter:

Bilde1089.jpg

Bilde1090.jpg

Disse var også "grumsete" tidligere, men matting og klarlakk gjør som du ser underverker. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok et poeng der.

Selv om reflektorne i blinklysa mine fremme ikke er blant de verste er de nok desverre ikke strøkne heller nei.

Visste faktisk ikke at det var såpass billig for nye komplette blinklys jeg. :)

Er det prisen for ett blinklys eller begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle blinklysene bak vært sorte så måtte hele lykten vært sort, eller så hadde det nok sett rart ut.

Er egentlig mest hypp på å beholde baklyktene som de er, eventuelt røde blinklys bak. Slik som på Kim@etnorgeikrig. com sitt bilde lengre oppe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg pusset ned og hadde klarlakk på baklyktene mine tidligere var at en av de tidligere eierne av bilen hadde hatt sort sotespray på lykteglassene. Dette hadde begynt å flasse av, var veldig matt og så ikke bra ut.

Så slik ut:

Bilde1077.jpg

Syns det så helt skrekkelig ut, skjemmet jo ut hele bilen.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer på oransje på hele bilen :P Bilen ser straks mer klassisk og orginal ut, og ser dermed også mer verdifull ut :)

Selv hadde jeg hvite foran på min gamle "sharknose". På den hadde jeg samtidig oransje på siden og oransje bak - litt tivoliaktig og lite gjennomført...

DSC02834.jpg

Du har sorte foran, hvite på siden og oransje bak. hmm.. :o om du skal ha sorte foran ville jeg valgt sorte også på siden, men røde bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...