Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sitter og lurer på om eg skal bygge turbo på 320en min tenkte et litte snikopset fra ebay eller a dekk men e det noe eg må gjore utenom bare montere turboen og det der? motoren e overhalt så den skal tåle det målte 8,8 i komp på alle sylindere ? hjelp :D

Skrevet

Hvis du har målt kompresjonen så er det kompresjonstrykket du har målt, mens det er kompresjonsforholdet som er interessant når du skal bygge turbo. komptrykk/forhold er 2 forskjellige ting..

Skal du bare lade 0,4-0,5 kan du kjøre på orginal motor, skal du lade mer enn det kan det være lurt å senke kompen, arp bolter og mls pakning eller pianotråd i blokka med orginal pakning.

Må også gjøre noe med bensintilførselen. større dyser, og chip eller datasprut.

Søker du litt finner du veldig mye info om dette.

Skrevet

Driver selv med et turbobygg av M20B25. Mener det skal gå greit å presse en orginal 325 motor opptil 1 bars trykk etter all info jeg har samla meg. Dette vil gi i underkant av 300 gamp.

Infoen var også det at det A- Dekk settet er ett bolt-on sett, så da vil det jo si å ikke gjøre så mye ut av det annet enn å poppe på IC, turbo og de dela du får med.

Jeg har endra kompen på min ved å kjøpe M50B25 vanos stempel, som er neddreide ventillommer på, og en 1,7mm MLS pakning. Har også skaffa M50 råder, som skal være sterkere en de som M20 har.

Skrevet

jeg har en M20B20 med turbo. er neddreide stempler, tykker pakning større dyser, lmm og div på den. den går bra fårløpig, veit ikke hvor mye jeg lader enda men. 2literen har hvertfall sterkere råder enn 2.5literen

Skrevet

Ikke umulig, men fikk hvertfall tak i M50B25råder nonvanos, som skulle være sterkere enn de jeg hadde på min M20B25.

Skaffa også 350cc dyser som da holder fint til 300 hk.

Skrevet

joda, klarer nok det, men får drøye litt siden jeg ikke har råd til sprut enda.

Er også bare ett A-dekk turbosett ++ så vet ikke hvor mye det vil tåle før turboen blir så varm at den smelter! hehe

Skrevet
Driver selv med et turbobygg av M20B25. Mener det skal gå greit å presse en orginal 325 motor opptil 1 bars trykk etter all info jeg har samla meg. Dette vil gi i underkant av 300 gamp.

Infoen var også det at det A- Dekk settet er ett bolt-on sett, så da vil det jo si å ikke gjøre så mye ut av det annet enn å poppe på IC, turbo og de dela du får med.

Jeg har endra kompen på min ved å kjøpe M50B25 vanos stempel, som er neddreide ventillommer på, og en 1,7mm MLS pakning. Har også skaffa M50 råder, som skal være sterkere en de som M20 har.

Har du dreid ned de ventillommene selv eller er de sånn som de er orginalt på m50b25 vanos stempler? hva blir kompen med de på en m20b25? både stempler og råder skal være noe sterkere på m50 i forhold til m20.

Skrevet

Ventillommene er ekstra neddreid. Kimmit Sport gjorde det for meg. Regner med å ligge rundt +/- 8 i komp etter hva jeg har forstått 8)

Mindre komp, mere trykk, og fortere går motor til helvete :D hehe

har noen bilder på dem, men vises dårlig der.

bgxjyjcxj98nakpsjqd8.jpg

b4zqjhp4mk9yxfihf5ja.jpg

Skrevet

Du vet ikke hva de ville gitt i komp uten å dreie de ned? samme som m20b25 stemplene eller blir den lavere?

hvor mye tok kimmit for jobben?

Skrevet

Ikke helt sikker på hvor mye kompen ville vært uten å dreie dem ned. M50B25 vanos er jo 1,5mm kortere enn M20B25 uten dreiing, så kompen ville vært mindre også uten å dreie skulle jeg tro.

Kimmit tok 100kr pr stempel.

var også hos han jeg fikk plana topp og blokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...