Ola. Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Sjå der ja=) Denne må jeg kåmme å inspisere en dag. Tøft med sleeper.=) Hehe, det er bare å skrike ut vettu Vi er vel ganske likesinnede i hobby Om du har en M20 starter liggende, den minste av de to som finnes, så ta gjerne med den og... Helvetes bråk når jeg kjører starteren nå.. Virker som det er forskjell på tennene på starter drevet, og på startkransen på M30 svinghjulet... Noen som vet om det er samme drev (avstanden på tennene/antall tenner) på den lille og den store starteren fra M20? Virker isåfall som at jeg har det de kaller for den store M20 starteren.. Desverre er dette gjort av forrige eier, så jeg vet ikke 100%. Men det fungerte iallefall på M20 svinghjulet jeg hadde.
Ola. Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 humm.. å nå finner jeg ut at den store M20 starteren helt enkelt ikke passer på M50`n, så da er det vel den lille jeg har da... Hvorfor i helvete passer ikke drevet imot startkransen da?!
Ola. Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Detta lika e....knalltøft prosjekt Synest du sa når du solgte e30`n at det ikkje skulle bli flere storprosjekt e...hehe... Man prøver stadig å bli voksen, men det viser seg å være umulig
Gjest Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Det er mindre drev på m20 starteren enn på m30 starteren vet jeg.Så de blir litt rart med tanndelingen der sikkert. men har du prøvd m30 starter? Tror m30 starter passer rent fysisk på blokka ihvertfall.
Ola. Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Det er mindre drev på m20 starteren enn på m30 starteren vet jeg.Så de blir litt rart med tanndelingen der sikkert. men har du prøvd m30 starter? Tror m30 starter passer rent fysisk på blokka ihvertfall. Da må det være M30 starter som er løsningen for meg..! Ser ut som at det er et større drev som trengs ja.. Merkelig at "alle" på PPF kjører M20 starter på dette her.. Den fyrer rett opp, å løser ut som den skal osv, men det bråker som på en 60 talls v8 når den drar igang motoren.. Måtte slipe bort litt stål på starteren pga liten klaring til svinghjulet, men ellers gikk den jo rett inn..
Ola. Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Supert! Skal sjekke litt om det går å bruke, så skal du få høre ifra meg
Ola. Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 Nå har jeg snakket med 2 andre med samme setup på starter, å de sier det ER sånn lyd med dette setupet... hehe.. jeg får se om jeg skal prøve en m30 starter siden når arbeidslysten kommer sigende, men nå avventer jeg det når jeg vet det fungerer for andre.. Derimot kom det en kasse med Earls koblinger til oljekjøler systemet idag, så da skal det monteres asap Da er det ikke lenge til dyno!!
LianLi Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Forventer videoklipp av en "sprek" e36 coupe gjennom sunndala
Ola. Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 Forventer videoklipp av en "sprek" e36 coupe gjennom sunndala Det kommer Bryr meg ikke om det før bremsingen er overstått..
Ola. Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Da er bremsing booket til slutten av neste uke... Det blir da gjort hos EStuning, på deres relativt strenge Mustang dyno, så det er iallefall langt ifra skrytetall som kommer der Så nå skal det monteres oljekjøler, skiftes olje, å ta generell kontroll/oversikt, så er vi klare som egg
OLEZZ Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Gleder meg til å se bremsepapirer. Morsomt å se folk som satser på jevn effektkurve. Er ikke mange av de Når begynner turboen din å lade? Bare for å sammenligne min.
Ola. Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Nå er ikke bilen ferdig mappet, å jeg kjører kun på grunntrykket i WG, så det er nok mer å hente på respons enda.. Men jeg har en halv bar på 2800, å 1.2bar på 3500.. målt i 3. gir.. 2.gir har jeg fullt trykk på 4000.. Med lengre stengt wg, å mer optimal mapping, så blir ikke disse tallene dårligere iallefall.. Noe som er vèl så intressant på det jeg kaller kjørbarhet, er før trykket kommer.. Har ingen problemer med å kjøre motoren ned til 1000rpm ved fin cruising å ta den opp igjen.. Kjører forbi bil i 80km/t fra 2000rpm uten å engang vurdere gire ned om jeg skal kjøre forbi som "normalt" folk.. Sterk som en hest i bunn
OLEZZ Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Stilig. Oppsettet mitt gir godt bånndrag, slik at den ikke er så vilter. Det skal litt til for at den river seg løs. Nå har jeg riktig nok chip med 0.7 bar. Håper på at den blir kvassere med 0.9 bar og autronic sprut. Din river seg vel løs rimelig godt tenker jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå