LianLi Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Har DME, ESWII og nøkkel så det er null problem, og skulle på GS i dag for å kjøpe en ringantenne. Med det samme spurte jeg om jeg kunne få den der stikken med mange ledninger som går ut fra EWSII boksen, da jeg ikke har disse. Han var ikke sikker på om det var i bilnettet eller om det hang sammen med motornettet, så han gikk for å spørre en annen på verkstedet. Da han kom tilbake sa han at jeg måtte kode vekk startsperra, da det har vært flere hos dem før og prøvd dette, men det var vist ikke bare bare og starte den med EWSII systemet i en bil som ikke hadde dette fra før, og det ble vist bare tull. Javel tenkte jeg, men det er da mange som har gjort dette med EWSII startsperra så lenge de har enehetene som hører sammen og alle delene før så. Glemte å spørre om GS kunne kode om DMEn, noen som vet om de kan det? (Gjelder GS i Trondheim, de har jo EMM Sport verkstedet der så.) Når jeg skal sette EWSII boksen i bilen (320 93 mod, skal sette i m52b28), er det noe kontakt å sette denne boksen i da, eller må dette kjøpes? Foriksempel EWSI boksen, tar ut denne og setter EWSII boksen inni isteden for? Samme gjelder sender/motaker modulen er det ledningsnett for denne i bilen eller? Vet den skal plasseres ved rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2008 bumpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 http://www.turnermotorsport.com/html/de ... 13%20D-EWS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2008 What does our chip do? The D-EWS-II chips that we sell are for E34 525i, E36 325i, and E36 M3 models produced AFTER December, 1994. The chip de-activates the EWS-II within the DME. This means that you must not have ANY EWS-II parts remaining in your car. Of course, an E30 does not have EWS-II. Cars made up to 12/94 have the early version of EWS (EWS-I) which does not rely on a signal from the DME anyway. So, this chip is not designed for people experiencing problems with their current EWS-II system. If your EWS-II system is faulty only a BMW dealer or independent shop with the proper diagnostic equipment can fix it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2008 Sendte mail til Strandveien auto om de hadde utstyr til å deaktivere EWS på 328 motorstyringen, fikk svar tilbake at dette ikke var mulig.. Ingen som vet hvordan det blir med ledningsnette i forhold til EWSII da, greit nok å ha delene man trenger, men må da kunne sette det sammen også :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olethomas Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Du kan kode om DME men kode vekk EWS tror jeg er umulig. Det snakkes så mye om dette her på forumet å mange som sier di kjenner noen som har fått det til,men det er vel egentlig på biler før 95mod di snakker om uten å være klar over det. Har holdt på med dette prob lenge nå å det eneste som nytter er å kople riktig,men det kan være vanskelig. Å på EWSll må du ha ringantenna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet August 1, 2008 Forfatter Share Skrevet August 1, 2008 Aha Er klar over hvilke deler jeg trenger, men er det å kable de sammen som er problemet. Fra EWSII boksen og til sender/motakermodulen etc. EDIT: Dette er vel det jeg leter etter http://www.e3024v.com/board/index.php?t ... sg2163#new Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Må hjernen ha en kode for å starte motoren? Slik jeg leser tegningene ser det ut som om EWS kun kontrollerer innslaget på starteren, men mulig jeg ikke har studert nøye nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olethomas Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Det er bare to ledninger fra modul til ews. altså fra den kontakten med tre fra på modulen hvis jeg ikke husker helt feil. du må prøve å følge koplingsskjema til ewsll...nei ewsll gir ikke klarsignal bare til starter..du får ikke bensin å heller ikke tenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Lagt inn masse svar på dette tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 her er den igen håper det hjelper litt sender den på pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 Flotters! Dog er det noen som kan forklarde disse litt bedre? Tysken min er rimelig laber. Om noen har pin-oversikt over motorkontakt og dme så har det vært strålende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olethomas Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 har ikke det rette skjema til den bilen,men ser på 5-7 serien med ewll skal den tredje ledningen til en sikrig 5A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 den violett/hvite er tenningspluss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet August 4, 2008 Forfatter Share Skrevet August 4, 2008 I see, den andre er vel jord da? Var på GS å henta ringantenne i dag, og spurte med det samme, de kan faktisk laste inn ny programvare i motorstyring så du slipper EWSII systemet. De skulle ha 850kr for den jobben, vurderer det nå ja. Gjelder GS i trondheim/emm sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå