Gå til innhold

EWSII kabling


LianLi
 Share

Anbefalte innlegg

Har DME, ESWII og nøkkel så det er null problem, og skulle på GS i dag for å kjøpe en ringantenne.

Med det samme spurte jeg om jeg kunne få den der stikken med mange ledninger som går ut fra EWSII boksen, da jeg ikke har disse.

Han var ikke sikker på om det var i bilnettet eller om det hang sammen med motornettet, så han gikk for å spørre en annen på verkstedet.

Da han kom tilbake sa han at jeg måtte kode vekk startsperra, da det har vært flere hos dem før og prøvd dette, men det var vist ikke bare bare og starte den med EWSII systemet i en bil som ikke hadde dette fra før, og det ble vist bare tull.

Javel tenkte jeg, men det er da mange som har gjort dette med EWSII startsperra så lenge de har enehetene som hører sammen og alle delene før så.

Glemte å spørre om GS kunne kode om DMEn, noen som vet om de kan det? (Gjelder GS i Trondheim, de har jo EMM Sport verkstedet der så.)

Når jeg skal sette EWSII boksen i bilen (320 93 mod, skal sette i m52b28), er det noe kontakt å sette denne boksen i da, eller må dette kjøpes? Foriksempel EWSI boksen, tar ut denne og setter EWSII boksen inni isteden for?

Samme gjelder sender/motaker modulen er det ledningsnett for denne i bilen eller? Vet den skal plasseres ved rattstammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What does our chip do?

The D-EWS-II chips that we sell are for E34 525i, E36 325i, and E36 M3 models produced AFTER December, 1994. The chip de-activates the EWS-II within the DME. This means that you must not have ANY EWS-II parts remaining in your car. Of course, an E30 does not have EWS-II. Cars made up to 12/94 have the early version of EWS (EWS-I) which does not rely on a signal from the DME anyway.

So, this chip is not designed for people experiencing problems with their current EWS-II system. If your EWS-II system is faulty only a BMW dealer or independent shop with the proper diagnostic equipment can fix it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til Strandveien auto om de hadde utstyr til å deaktivere EWS på 328 motorstyringen, fikk svar tilbake at dette ikke var mulig..

Ingen som vet hvordan det blir med ledningsnette i forhold til EWSII da, greit nok å ha delene man trenger, men må da

kunne sette det sammen også :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kode om DME men kode vekk EWS tror jeg er umulig. Det snakkes så mye om dette her på forumet å mange som sier di kjenner noen som har fått det til,men det er vel egentlig på biler før 95mod di snakker om uten å være klar over det. Har holdt på med dette prob lenge nå å det eneste som nytter er å kople riktig,men det kan være vanskelig. Å på EWSll må du ha ringantenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to ledninger fra modul til ews. altså fra den kontakten med tre fra på modulen hvis jeg ikke husker helt feil. du må prøve å følge koplingsskjema til ewsll...nei ewsll gir ikke klarsignal bare til starter..du får ikke bensin å heller ikke tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters! :)

Dog er det noen som kan forklarde disse litt bedre? Tysken min er rimelig laber.

ii9en5lshkwlk6x3zydhmmmnq6.jpg

Om noen har pin-oversikt over motorkontakt og dme så har det vært strålende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see, den andre er vel jord da?

Var på GS å henta ringantenne i dag, og spurte med det samme, de kan faktisk laste inn ny programvare i motorstyring så du slipper EWSII systemet.

De skulle ha 850kr for den jobben, vurderer det nå ja.

Gjelder GS i trondheim/emm sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...