Voon Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Hei! Jeg sliter meg halvt i hjel nÄr det gjeldder bilen min nÄ om dagen. Vasket motoren etter vi hadde tatt av rammevangen og alt. Bilen gikk litt rart etterpÄ, men det var rett og slett fordi slangen fra luftmengdemÄleren og over til motoren hadde sprukket. Jeg teipet denne, og da begynte moroa. Bilen hopper som en kenguru, og da sÊrlig ved belastning (jeg kan ha den stÄende pÄ tomgang, uten stÞrre problemer, den jager litt og fÄr ikke bestemt seg for turtall helt, men roer seg etterhvert) I gÄr kveld fikk ejg den sÄvidt til Ä gÄ, mÄtte ha den stÄende pÄ tomgang lenge osv. Kom meg heim til slutt. I dag hadde jeg opp hele luftmengdemÄleren, rensa luftfilteret, hadde wd-40 pÄ diverse kontakter etter jeg hadde rensa de. Sjekka at spjelet i luftmengdemÄleren Äpnet og lukka seg og alt virket greit. Jeg jublet litt og tenkte at det var det, og alt var i orden. Sà skulle jeg kjÞre til jobb, og sÄ begynte den igjen. Host og hark og spyr ut eksos i sÄnne smellbobler (hÞres ut som noen skyter) den fusker som bare rakkern. Jeg sitter pÄ jobb nÄ og krysser fingre for at jeg kommer meg hjem i kveld, men noen gode rÄd hadde vÊrt fantastisk flott. Pappa'n min er ikke heime og kan liksom ikke hjelpe meg, og jeg vil sÄ gjerne klare Ä finne ut av det selv. Hjeelp pliis?
Deep Dish Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Garantert fÄtt vann ned i pluggene.. FÄ tÞrket sikkelig nedi alle pluggene.!
tmice Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Du fÄr ikke lÄnt deg en Varme garasje, sÄ lar du den stÄ der over natta med skikkelig varme.....
Superbeetle Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 M40 motor? evt m43? Uansett.. Er ikke sÄ lett Ä fÄ vann i pluggene pÄ disse.. Den der teipingen pÄ lmm da? sikkert at det er godt nok? Har opplevd flere ganger at den har hatt smÄ sprekker som ikke har gjort noe utslag, men med en gang man har begynt Ä rÞre pÄ den, sÄ har dette skjedd.. Hvis du har M40 kan du jo sjekke fordelerlokket for vann/kondens..
Voon Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Jeg har hatt opp plugghettene og rengjort disse, spraya wd-40 oppi der. Tok av pluggene fra fordeleren og reingjorde og spraya de ogsÄ. Pluggene til luftmengdemÄleren er ogsÄ sprayet. OgsÄ den som er pÄ motoren. Det er en 1,8l moaskin. husker ikke betegnelsen pÄ den i hele tatt. Men standardmaskina til 5.18i. Den er fra 1990 (om noen veit ka maskina heter sÄ er det smuud) Det er jo sÄ sinnsykt varmt ute om dagen, sÄ er rart at det skal vÊre vann neri? Teipinga er i alle fall ikke problemet, har brukt slangetetningsteip, og slangen er sprukket rett ved slangeklemma, sÄ jeg helgarderte meg og teipa som bare rakkern. Problemen begytne forÞvrig etter jeg teipa, for fÞr det sÄ dro han jo inn falskluft og nÞkka endel etter jeg hadde gitt pÄ gass og sÄ slapp igjen. Det var ogsÄ noe irr pÄ de pluggene i forbindelse med luftmengdemÄleren, men det er som sagt fjerna og spraya med wd-40. *frust*
Voon Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Jeg mÄ bare skrive dette: Tok av fordelerlokket og sjekka det i dag, kullsvart oppi der, og litt greier pÄ rotoren og sÄnt. Alt blei skrapa reint og reingjort (mÄ nok kjÞpe nytt snart men) Uansett. Det hjalp ikke. Pappa begynte Ä mene at det hÞrtes ut som kamreima tulla. SÄ vi tok opp og sjekka, den er slakk som f***.
finbil Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 det kan ha trukket vann inn i selve pluggene, da nytter det ikke Ä tÞrke av den med en klut. Da mÄ du ta dem inn og legge dem pÄ en ovn over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ