Voon Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Hei! Jeg sliter meg halvt i hjel når det gjeldder bilen min nå om dagen. Vasket motoren etter vi hadde tatt av rammevangen og alt. Bilen gikk litt rart etterpå, men det var rett og slett fordi slangen fra luftmengdemåleren og over til motoren hadde sprukket. Jeg teipet denne, og da begynte moroa. Bilen hopper som en kenguru, og da særlig ved belastning (jeg kan ha den stående på tomgang, uten større problemer, den jager litt og får ikke bestemt seg for turtall helt, men roer seg etterhvert) I går kveld fikk ejg den såvidt til å gå, måtte ha den stående på tomgang lenge osv. Kom meg heim til slutt. I dag hadde jeg opp hele luftmengdemåleren, rensa luftfilteret, hadde wd-40 på diverse kontakter etter jeg hadde rensa de. Sjekka at spjelet i luftmengdemåleren åpnet og lukka seg og alt virket greit. Jeg jublet litt og tenkte at det var det, og alt var i orden. SÅ skulle jeg kjøre til jobb, og så begynte den igjen. Host og hark og spyr ut eksos i sånne smellbobler (høres ut som noen skyter) den fusker som bare rakkern. Jeg sitter på jobb nå og krysser fingre for at jeg kommer meg hjem i kveld, men noen gode råd hadde vært fantastisk flott. Pappa'n min er ikke heime og kan liksom ikke hjelpe meg, og jeg vil så gjerne klare å finne ut av det selv. Hjeelp pliis?
Deep Dish Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Garantert fått vann ned i pluggene.. Få tørket sikkelig nedi alle pluggene.!
tmice Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Du får ikke lånt deg en Varme garasje, så lar du den stå der over natta med skikkelig varme.....
Superbeetle Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 M40 motor? evt m43? Uansett.. Er ikke så lett å få vann i pluggene på disse.. Den der teipingen på lmm da? sikkert at det er godt nok? Har opplevd flere ganger at den har hatt små sprekker som ikke har gjort noe utslag, men med en gang man har begynt å røre på den, så har dette skjedd.. Hvis du har M40 kan du jo sjekke fordelerlokket for vann/kondens..
Voon Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Jeg har hatt opp plugghettene og rengjort disse, spraya wd-40 oppi der. Tok av pluggene fra fordeleren og reingjorde og spraya de også. Pluggene til luftmengdemåleren er også sprayet. Også den som er på motoren. Det er en 1,8l moaskin. husker ikke betegnelsen på den i hele tatt. Men standardmaskina til 5.18i. Den er fra 1990 (om noen veit ka maskina heter så er det smuud) Det er jo så sinnsykt varmt ute om dagen, så er rart at det skal være vann neri? Teipinga er i alle fall ikke problemet, har brukt slangetetningsteip, og slangen er sprukket rett ved slangeklemma, så jeg helgarderte meg og teipa som bare rakkern. Problemen begytne forøvrig etter jeg teipa, for før det så dro han jo inn falskluft og nøkka endel etter jeg hadde gitt på gass og så slapp igjen. Det var også noe irr på de pluggene i forbindelse med luftmengdemåleren, men det er som sagt fjerna og spraya med wd-40. *frust*
Voon Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Jeg må bare skrive dette: Tok av fordelerlokket og sjekka det i dag, kullsvart oppi der, og litt greier på rotoren og sånt. Alt blei skrapa reint og reingjort (må nok kjøpe nytt snart men) Uansett. Det hjalp ikke. Pappa begynte å mene at det hørtes ut som kamreima tulla. Så vi tok opp og sjekka, den er slakk som f***.
finbil Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 det kan ha trukket vann inn i selve pluggene, da nytter det ikke å tørke av den med en klut. Da må du ta dem inn og legge dem på en ovn over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå