Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turbotrykk justerer man med en ballspring type ventil, f.eks turboxs sin, på slangen mellom turbo og wastegate..

Justerer man trykket betydelig på WG staget, ender man til slutt opp med stigende trykk på turtall pga begrenset vandring på WG..

Skrevet
why?

tåler den ikke trykk?

Tåler lite..

Det er ikke snakk om å kjøre med over 1 bar akuratt da, planen er 0,3-0,5 bar. Men jeg bør alså ha luftmengde måleren på turboen da?

Skrevet

Du skal ikke blende blå nippel for da vil det bli mottrykk i wastegaten når den skal åpne. Bare sett på en slangstuss slik at det ikke kommer drit inn i klokka og la den henge i friluft.

Hvis du skal ha den kjappeste/billigste måten å justere trykk på er det å bore små hull i slangen mellom gul og rød nippel, blir akkurat det samme som en bleed ventil. Viktig å bruke små bor å prøve seg fram, trykket kan stige litt brått hvis du er ivrig med å lage hull ;)

Angående plasering av LMM har dette verrt diskutert mangen ganger og folk har forskjellig mening om det. Men LMM har ikke godt av trykk, noen av de overlever mens en god del tar kveld..

Skrevet

stikke no faen ikkje hål i slangen :) hehe...juster wastegate på det max trykket du vil kjøre, så montere du en turbo trykks regulator...

billigste måten er fortsatt å justere på wastegate pga att da sleppe du å kjøpe ny slange når du skal ha deg regulator...:)

Skrevet

justere det på det du vil ha max trykk blei jo VELDIG feil.. den skal stå på det MINSTE du vil ha.. og så ha en bleed ventil.. for da "forsinker" du åpningen av WG.. ergo mere trykk..

Skrevet

Pornofaen: og hva tror du alle de billige "turbo trykks regulatorene" gjør? de er kun en ventil som blør av luft inn på klokka. Selv om de har et fancy navn er de kun et justerbart hull i slangen..

Du skal opp i de elektroniske turbotrykks regulatorene før du unngår det. Som feks denne: http://www.turbofun.no/product/432074/B ... pec-R.html

Og jeg innbiller meg at slike ikke blir brukt i de fleste "billig" prosjekter.

Og justere på staget er ikke det enkleste etter turboen har værrt i bruk en stund, de har en liten tendens til å ruste fast.

Skrevet

ja, gjør som folk uten erfaringer sier :)

Det er ofte best.

(dette var skrevet med ironi. Gjør som jeg skrev ang ballspring ventil, å du blir stor fornøyd!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...