2000Touring Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Er det noen som har vasket/renset luftmassemåler til e46 320d med bra resultat? Hva brukte du evt for å rense den med? Har noe brakediskcleaner stående, som jeg vurderer å prøve... Skiftet luftmassemåleren for 2 år siden, og satt også på innsats KN-filter. Nå har jeg samme symptomer som før jeg skiftet luftmassemåleren sist. Dårlig drag på lave turtall i oppoverbakker(feks). Går som tusan med bra pådrag og turtall. Noen som har noen tips/triks? Mvh Inge B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Ta bort KN filter. de liker ikke Luftmassemålere..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2008 Er klar over det. Regner med at det er det som er grunnen til at det skit på luftmassemåleren. Men er det mulig å vaske bort skiten? Er det noen som har gjort dette med positivt resultat? Regner med å bytte til vanlig luftfilter igjen, bare jeg får det til å funke ordentlig først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Har aldri forska på akkurat det, jeg har bare skiftet til en ny ...... Er vel vanskelig å få de helt gode igjen tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2008 Søkte litt på forumet og fant at Bjalle bruker startgass med godt resultat, og at CRC har en eget produkt for dette(noen som har prøvd denne?) Hofstad nevnt i et innlegg at det var 2 forskjellige typer glødetråder(luftmasassemålere), og at bare en av de kunne renses. Hofstad: Hvordan finner jeg ut hvilken type jeg har? Og har du prøvd å rense begge typer? Tror jeg satser på å prøve produktet til CRC, også kjøper jeg meg nytt filter. Håper det funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2008 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ljos Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Håper du kommer med en tilbakemelding, sliter med det samme problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320icoupe Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Har en kompis som har en e36 320 d som går som en bøtte med dritt, kan det være luftmengdemåleren som er grunnen?? når han gir på i 1 til 5 gir kutter den liksom idet den kommer rundt 2000 omdreininger. Bilen greier så vidt å trekke opp en slakk bakke i 80km/t i 5 gir... merkelig, håper noen har et svar. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Biler der LMM er gåen går som regel som en "bøtte med drit" som du sier.... Har hatt 2 biler der LMM har gått, å begge disse mistet minst 40 hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Har samme symtomene på min E39. Bilen trekker særdeles dårlig på lave turtall. Hadde bilen inne på service og tok samtidig en diagnose. På arket jeg fikk stod det at det var feil med LMM og turtallsgiver veiv. Palle hos Rogaland Bilverksted (Som vistnok skal være veldig god på BMW) sa at det ikke var noen sak å skifte LMM, og dette var noe jeg kunne gjøre selv, for å komme tilbake for en ny diagnose. Feilen med turtallsgiver veien hang ofte sammen med LMM også sa han. Merkelig at han ikke nevne at man kan vaske LMM. Har også sportsluftfilter montert, men LMM var nok dårlig når jeg kjøpte bilen, siden den alltid har trekt dårlig på lave turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320icoupe Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 ja må få han til å prøve å skifte den da... den veiv måleren da, hvordan er det å skifte den?? er merkelig, bilen har jo fulgt alle servicer, er ikke det sånn som de bruker å finne ut av?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 rens med start gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 Hvordan burde man gå frem ved rens med startgass? Sprayer man bare inn, eller burde man bruke noe til å rense med også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 ja må få han til å prøve å skifte den da... den veiv måleren da, hvordan er det å skifte den?? er merkelig, bilen har jo fulgt alle servicer, er ikke det sånn som de bruker å finne ut av?? Veivakslingsgiveren er enkel å skifte selv, det er bare å følge ledningen så ser du hva som må skrues av... det er litt trangt å få inn hånden å ta av giveren som sitter der den sitter i lag med kamakslingsføleren, men den har en annen kontakt så den passer bare en plass... tror det er den bakerste som skal av på veivakslingsføleren... Min bil gikk dårlig som bare det... men når jeg skiftet den var alt bra.. Først byttet jeg tempføler innenfor LMM, men nei, så skiftet jeg kamakslingsføler, men nei... Så veivaksføler :) Lykke til.. Trenger du mer hjelp kan du sende en pm, så kan jeg ringe deg når du(dere) skifter den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarde Skrevet August 16, 2008 Share Skrevet August 16, 2008 Skal man bare spraye LMM med startgass også blåse ren med trykkluft etterpå? Fikk problem med LMM etter at jeg hadde den løs for å komme til bremsehovedsylinder.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå