Gå til innhold

Vask/rens av luftmassemåler e46 320d 136HK

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vasket/renset luftmassemåler til e46 320d med bra resultat? Hva brukte du evt for å rense den med? Har noe brakediskcleaner stående, som jeg vurderer å prøve...

Skiftet luftmassemåleren for 2 år siden, og satt også på innsats KN-filter. Nå har jeg samme symptomer som før jeg skiftet luftmassemåleren sist. Dårlig drag på lave turtall i oppoverbakker(feks). Går som tusan med bra pådrag og turtall.

Noen som har noen tips/triks?

Mvh

Inge B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er klar over det. Regner med at det er det som er grunnen til at det skit på luftmassemåleren. Men er det mulig å vaske bort skiten? Er det noen som har gjort dette med positivt resultat?

Regner med å bytte til vanlig luftfilter igjen, bare jeg får det til å funke ordentlig først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på forumet og fant at Bjalle bruker startgass med godt resultat, og at CRC har en eget produkt for dette(noen som har prøvd denne?)

Hofstad nevnt i et innlegg at det var 2 forskjellige typer glødetråder(luftmasassemålere), og at bare en av de kunne renses. Hofstad: Hvordan finner jeg ut hvilken type jeg har? Og har du prøvd å rense begge typer?

Tror jeg satser på å prøve produktet til CRC, også kjøper jeg meg nytt filter. Håper det funker :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har en e36 320 d som går som en bøtte med dritt, kan det være luftmengdemåleren som er grunnen?? når han gir på i 1 til 5 gir kutter den liksom idet den kommer rundt 2000 omdreininger. Bilen greier så vidt å trekke opp en slakk bakke i 80km/t i 5 gir... merkelig, håper noen har et svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme symtomene på min E39. Bilen trekker særdeles dårlig på lave turtall.

Hadde bilen inne på service og tok samtidig en diagnose. På arket jeg fikk stod det at det var feil med LMM og turtallsgiver veiv.

Palle hos Rogaland Bilverksted (Som vistnok skal være veldig god på BMW) sa at det ikke var noen sak å skifte LMM, og dette var noe jeg kunne gjøre selv, for å komme tilbake for en ny diagnose. Feilen med turtallsgiver veien hang ofte sammen med LMM også sa han.

Merkelig at han ikke nevne at man kan vaske LMM. Har også sportsluftfilter montert, men LMM var nok dårlig når jeg kjøpte bilen, siden den alltid har trekt dårlig på lave turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må få han til å prøve å skifte den da... den veiv måleren da, hvordan

er det å skifte den?? er merkelig, bilen har jo fulgt alle servicer, er ikke det sånn som de bruker å finne ut av??

Veivakslingsgiveren er enkel å skifte selv, det er bare å følge ledningen så ser du hva som må skrues av... det er litt trangt å få inn hånden å ta av giveren som sitter der den sitter i lag med kamakslingsføleren, men den har en annen kontakt så den passer bare en plass... tror det er den bakerste som skal av på veivakslingsføleren...

Min bil gikk dårlig som bare det... men når jeg skiftet den var alt bra..

Først byttet jeg tempføler innenfor LMM, men nei, så skiftet jeg kamakslingsføler, men nei...

Så veivaksføler :):)

Lykke til..

Trenger du mer hjelp kan du sende en pm, så kan jeg ringe deg når du(dere) skifter den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...