andy-k Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Eg har litt lyst til å bytte ut min nåverande bil E36 323i med en E34 M5. I den forbindelse så lurte eg på kor mykje trur dokke eg kan få sånn ca for min gamle bil? Det som gjer det litt vanskelig å sette en verdi på bilen er at den har gått så lite. Som sagt er dette en 95modell 323i og den har gått berre 67000km. Ellers er tilstanden på bilen god og det er 18" felger og "M3-styling" på bilen. Dette her blir vanskelig uten bilder, men det er berre å synse litt og sei ka dokke syns er en grei pris. Lurer også på om det er nokon her som har erfaring med ombygde M5'er (E34), og som kan komme med litt råd og tips ang. kjøp av en slik bil. Er det en "dum" bil å kjøpe med tanke på økonomi? (drivstofforbruk, forsikring, dele kostnader).
tmice Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Bilen din står 48 i lista men da med en km som er hele 233000, så din bil er nok verdt mer en 48, tipper du kan få rundt 70.... Alle M biler bruker jo godt med drivstoff, har høye delepriser og har høyere forsikring en "normal" bilen... Men for en bil å kjøre da!! E34 M5 biler er jo ganske "billige" de da i forhold til hva du får av bil
ingard Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Folk liker e36. Opp til 100000 skulle kanskje være oppnåelig? Når man ser på de prisene som ligger på finn, så skulle det jo være mulig.
andy-k Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 Går no an å prøve. Men er det nokre her som har eller har hatt en E34 M5? Er det noko spesielt man skal passe på når man skal kjøpe en ombygd M5? Lurer også på kor vanskelig det er å få godkjent en ombygd M5 for tia? Snakka med en som sa at det er mykje vanskeligare no fordi BMW norge gir ikkje frå seg typegodkjenning lenger fordi dei liker ikkje at folk ødelegger originale M5'er. Er det sant? Grunnen til at eg lurer er at det er en del ombygde M5'er som ikkje er godkjent.
tmice Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 Enig med ingard der, du kan nok få mer, men de fleste priser som du finner på finn er laaaangt over det som er normalt... Men ser bilen bra ut så kan du så klart få mer for den... det VISUELLE teller mye på en annonse! lykke til
///MPower Skrevet August 1, 2008 Skrevet August 1, 2008 selv om bilen er godkjent ombygd så betyr ikke det at den er bra "bygd" mye shabby ombygde som er godkjent også. hvorfor ikke kjøpe en original bil?
andy-k Skrevet August 1, 2008 Forfatter Skrevet August 1, 2008 selv om bilen er godkjent ombygd så betyr ikke det at den er bra "bygd" mye shabby ombygde som er godkjent også. hvorfor ikke kjøpe en original bil? Nei, fullt klar over at en godkjent ombygd ikkje er det samme som en bra bygd. Uansett en risiko når man kjøper gamle biler. Får sjekke so godt man kan når man ser på bilen. Grunnen til at en original M5 i utgangspunktet ikkje er so aktuelt er pga prisen. I tillegg so trenger man ikkje å vere so redd for å "bruke opp" en ombygd bil i forhold til en original M5. Er heller ingen samler eller fanatiker, so en "uoriginal" M5 er ingen problem for meg so lenge den er i bra stand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå