jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 jeg tok ut alle pluggene og kikket på dem, de er alle helt like, litt mørk farge og helt tørre. Er vel riktig det? Jeg tror likevel den bare går på 5 sylindre. Men her er et bilde av coilene mine: Skal det være slik? Nå ser det ut som om noen av dem(rød pil) ikke har jording. Skal det være en slik plate mellom alle coilene slik at alle får jording? Eller får de nok jording gjennom skruene? Tror kanskje det mangler noe her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 det er også en høy sugelyd når jeg hører på motoren under panseret. hører liksom at den suger inn luft. Er det normalt? Jeg har sjekket med startgass uten at den ruser seg opp:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Prøvd med startgass rundt lmm også? Og den bøyde slangen etter lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 har prøvd det. Men ingen rusing. Jeg tror den går på 5 innimellom. Men kan det være at alle coilene skal ha jordingsplate/kabel? Ser ikke sånn ut i haynes. Får de tilstrekkelig jording gjennom skruene de coilene som ikke er tilkoblet jordkabel eller plate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Det vet jeg egentlig ikke noe om, men fusker motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 den rykker litt når jeg gasser på, og på tomgang så høres den ut som en båtmotor hvis jeg hører bak i eksosen. Den liksom buldrer litt ujevnt. Også "Boffer" den i eksospotta av og til når jeg kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Samme som på min tenker jeg.. Men jeg tror at på min er det en coil som er gåen, eller så kan det være pluggene. Har ikke sjekket enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 det er liksom vanskelig å koble fra en og en coil også, for jeg hører ikke forskjell i det hele tatt om den går på 5 eller 4. snodig egentlig. Har koblet fra en og en coil fra 1 til 6, og hører ikke forskjell. skal prøve å ohme coilene etterpå. i følge Bentleys manual skal de ha o,4 til 0,8 Ohm motstand mellom de to ytterste kontaktpunktene i pluggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Kan du ikke se på de om de er gåene da? Da kan man vel skru de av, så skal de vel være hvite eller noe på spissen tror jeg.. Ikke sikker men Si ifra hvordan det går da.. Og om det blir noe bedre med fuskinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 skifta alle pluggene nå, det var akkurat det samme. Så koblet jeg fra LMM, da ble den helt fin. Men så sjekket jeg i bentley og gjennomførte alle testene av lmm, målte volt og sjekket at tråden inni der gløder opp i 1 sekund 4 sekunder etter at du har stoppet motoren. alt det var normalt. Så da går jeg ut fra at LMM er i orden da? nå koblet jeg fra lambdasonden. Den vet jeg er dårlig fra før, sto på gammelbilen. ble litt bedre da, men jeg har ikke prøvekjørt nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 jeg har også OHmet alle coilene, og de viser ca 1,5 ohm. I bentley står det at de skal være 0,4-0,8 ohm da men.. Men siden det var likt på alle 6 så regner jeg me det også er ok. Så da står jeg vel igjen med lambdasonden som jeg nå har koblet fra... har bestilt ny fra ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 nå har jeg målt på lambdasonden, i bentley står det at mellom den grå og den svarte ledningen skal det være 0,2 -0,8 volt, spenningen skal variere mellom disse verdiene opp og ned. min viste konstant 0,43 v. Da er den vel gåen da..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 Spørs på temp på sensor. Er den ferdig oppvarmet er den i nødprogram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Share Skrevet August 2, 2008 jeg lot den gå 5 minutter, (motor var varm fra før) og jeg sjekket at den hadde 13,8 volt inn på varmekretsen.Sjekket også at den var gjennomgang i varmekretsen på sonden. Den viste fortsatt 0,43 volt. Motoren ble bedre når jeg plugget ut lambdaen. Nå går den nesten helt fint. Men litt ujenv på tomgang. Hvordan får jeg den ut av nødprogram da? Har ikke diagnoseutstyret mitt nå, lånt det bort:S:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 3, 2008 Forfatter Share Skrevet August 3, 2008 jeg skjønner ingenting. alle pluggene er helt like, ingen av dem er sotet eller våte. Likevel høres motoren ut som en båt. Buldre buldre. Tror den går på 5, men da skulle vel den ene som ikke er med bli misfarget/våt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå