Gå til innhold

Ujevn tomgang på M40b18


DJ RS2 Matrix
 Share

Anbefalte innlegg

halloen

har eit lite problem meds at motoren går ujevnt på tomgang etter at den har stått og gått eit par min. den vipper mellom 500rpm og rett over 1000rpm heile tiden på det verste

Tomgangen er ganske jevn når den er kald :shock:

så er det noen som veit kva som gjer at den oppfører seg sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! Siden tomgangen varierer såpass mye så kan det høres ut som det er gasspjeld sensoren din som er gåen. Den sitter under gasspjeldet på innsuget. Du må av med innsuget. Jeg har alt av deler til m40 hvis du vil ha billig:) Kan også være LMM, eller tomgangsmotor. Jeg har alt brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som eg kjøpte av bilen sa at det hjalp å spraye startgass ned i tomgangsmotoren så skulle det bli bedre , så det kan vere den som er slitt ja

men er det sikkert at ujevnheten vil forsvinne heilt visst eg bytter ? pris?

LMM? og kva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting er sikkert med M40 desverre.(

Men så stor variasjon i turtall tror jeg ikke det er lambdasonden. LMM er luftmengdemåleren. Den sitter rett etter luftfilterboksen. kan være den og. Prøv å plugge den ut og se om det blir bedre da! Bare ta ut pluggen på siden. Blir det bedre da er det nok den. Hvis du har multimeter så er det lett å sjekke om den er defekt eller ikke. men jeg tror det er gasspjeldsensoren din jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting er sikkert med M40 desverre.(

Men så stor variasjon i turtall tror jeg ikke det er lambdasonden. LMM er luftmengdemåleren. Den sitter rett etter luftfilterboksen. kan være den og. Prøv å plugge den ut og se om det blir bedre da! Bare ta ut pluggen på siden. Blir det bedre da er det nok den. Hvis du har multimeter så er det lett å sjekke om den er defekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tulla lenge med en e34 518 jeg hadde. Da sjedde mye merklige ting. Den jaget da opp og ned helle tiden. Var da på bmw verskted som dyttet en kulepenn borti sikringen for se om det var brudd noe som var tilfelle i min greie. Så tror det er en svakhet der. Sikkringen sitter i motorromet. Du bare følger bare jordings kontakten fra batteriet til du kommer til en liten sak du må brette opp. da sitter det en skrue som fester sikringen. Ikke sikkert det er dette men billig tips iallfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...