-Martin- Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Da begynner det å bli en stund siden jeg kom hjem fra en fantastisk bilferie på tverrs av nesten hele Europa, og tenkte det ble på tide å dele litt av den med dere.. Startet hjemme Fra Hønefoss lørdag 21.6 og duret nedover Sverige, Danmark og Tyskland for en liten lur i Hannover. Kl. 02:30 dagen(natten) derpå satte vi GPS'en til destinasjon Lucignano. En liten landsby ca. 1 time syd for Firenze. Ankom uten brob etter totalt ca. 24t på vegen. På veg igjennom Brenner passet... Noen Bilder i solnedgangen, etter en kjapp vask ved den lokale "stasjon". Etter 5 dager med til tider ekstrem varme og upåklagelig vær var destinasjoenen Nice som ligger rett innenfor den Franske grensen langs Rivieraen. Lar bildene på veg mot Nice gjennom Monaco tale(delvis) for seg selv... Monaco Noen Kjenner kanskje igjen denne båten fra filmen "The Island" En av utallige gromme maskiner som rullet rundt på rivieraen. Turen hjem var omtrent lik turen ned... 18 timer kjøring i 2 dager og svopp så var man hjemme i gården igjen. Langt med behagelig er vel konklusjonen! Ingen ting å klage på når det gjelder "lengre" bilturer i en E46 Coupè med 2 pers og bagasje. Ingen tekniske problemer eller annet tull gjør at jeg uten tvil kan anbefale dette på det sterkeste. Følte aldri at det ble for anstrengt med en 318cia i disse hastighetene heller. Jeg vet ikke om det ville vært annerledes med en manuell... Endelig hjemme etter 5830km... (JAda bildet suger) Bra med blindpassasjerer å vaske bort.
Gunnar Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Så moro ut. Hva slags fart holdt dere på Autobahn med 318en uten at det ble anstrengende? Mye turtall er jo lik støy i lengden... Kunne tenkt meg en lengre kjøretur selv snart, men en liten tass på 5 uker har utsatt slike planer på ubestemt tid. Er ikke gjennomførbart å ta så lange avstander på kort tid med småtroll.
Muffins Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 fint i Monaco ;p finnes nok ikke en finere plass å se på bila
-Martin- Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Etter 5 uker er det vel nesten ikke for sent å gratulere ! Det er nok ikke akkurat noen tur som egner seg for småfolket dette nei! Vi holdt for det meste av tiden 135-145km/t på omtrent 3500rpm, Fant ut at det var et bra kompromiss mellom Bensinforbruk og støy. Merket fort at det ble slitsomt å ligge i 170-180km/t i mer enn 10min... Men man kan jo liksom ikke la være heller når det kommer 4-5 biler i god driv over 200... Monaco var inmari fint, og absolutt ingen plass å ta med seg bilen for å se seg om. Er utrolig trangt, -og med gromme biler og båter over alt er det fort gjort å være uheldig... Men dog var det arti å ta seg en runde i F1 løypa og slite litt på Curbsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå