Gå til innhold

E30 Genesis Brei Versjon! Masse nye bilder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da har vi vært og hentet oss nytt fjærbein hos leif harald idag, da det gamle var totalt gjennomrustet og veldig dårligt. Måtte ha nye bremseskjold også på begge sider som vi også fikk med så det passte bra at han akkurat har bygget om til 5 bolt :)

Da var det rett hjem, fikk åpnet mutteren, hadde tro på at det skulle bli vanskelig da leif harald hadde vridd gjengene av på passasjersida. Men med god rengjøring og god rustløyser så gikk et ganske fint! :)

Så da sandblåste vi den og gjorde den klar for ny demper :wink:

DSC00607.jpg

wow, så ikke sånn ut for noen timer tilbake. Extreme makover :lol:

Men fikk dere av den "mutter" saken øverst på demperen ja, det er bra.

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jepp, det gikk fint, anket litt når du hadde knekt den ene men det gikk veldi bra! :wink:

Da har vi jammen gjort litt idag også.

Har demontert bærearm nr2, presset ut den gamle kula, sandblåst den og presset i ny.

Så har vi demonter bremseskjoldet fra den demperen som var knekt gjenger av, og satt på på den demperen som hører til passasjersida. Har sandblåst fjørbeinet og bremseskjoldet og satt på lageret igjen. Godt som nytt! :) Har lakkert de med zink grunning (bilder kommer imorgen)

Så da er det bare å montere bærearmer og de nye demperene i fjørbeina og få det på igjen! :D

DSC00608.jpg

DSC00609.jpg

Skrevet

Jajaja, da kjeme seg!

Angående de felgene så hadde jeg glassblåst senteret og fått de lakkert på Essoen eller noe. Koster 2000,- for alle. Og polert kanten til max bling bling!

Tror kanskje at bilens evnetuelle farge kunne blitt rått sånn sett.

Koffor bruka masse tid på å bytta bærekuler i de armene når nye koster skit og ingenting fra USA? Betalte 7000ca eg for alt nytt framme te min bil... Pluss nesten 10.000 i coilovers då :P

Skrevet
Jajaja, da kjeme seg!

Angående de felgene så hadde jeg glassblåst senteret og fått de lakkert på Essoen eller noe. Koster 2000,- for alle. Og polert kanten til max bling bling!

Å, har du hørt på pris? På innvær?

Skrevet

Noen nye bilder fra gårsdagens økt.

Har fått på bærearmene, senkesettet, demperene og fjørbein igjen. Ble som ny og kjøre vertfall så det må jo ha hjulpet :wink: Alt sammen er grunnet med zink grunnung etter sandblåsing..

Demper og fjørbein montert sammen

DSC00611.jpg

Montert

DSC00614.jpg

DSC00613.jpg

Bak

DSC00610.jpg

Slik ble den etterpå..siger kanskje litt bak håper vi, men er ikke så høy som det ser ut til på bildet syns eg..ble litt lavere fremme og litt høyere bak, var motsatt tidligere..

før

DSC00584.jpg

etter

DSC00617.jpg

DSC00615.jpg

Skrevet
Jajaja, da kjeme seg!

Å, har du hørt på pris? På innvær?

Eg lakkerte mine der. 2000,- ferdig arbeid. Då grunna og lakkerte han, eg gjorde alt da andra.

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...