Gå til innhold

Ulyd i M50B20


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg holder motoren på konstant turtall rundt 3000 omdreininger, kommer det en ekkel raslelyd fra motoren. Synes det høres ut som den kommer i motorens bakkant. Hører den ikke merkbart bedre om jeg legger øret nedtil toppdekselet og den forsvinner ikke om jeg tråkker inn clutchen, så det er ikke girkassa. Synes som sakt det høres ut som den kommer fra bak på motoren, så tror derfor ikke det er registeret.

Høres dette ut som rådebank eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har hørt på rådebank tidligere så synes jeg det kommer en mer dunkelyd, ikke rasling som det gjør i min. Kan jo være det høres raslete ut, siden det er på litt høyt turtall det kommer, og ikke rett over tomgang...

Er ikke Vanos forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forska mer på det nå. Lyden kommer kun når motoren er blitt varm. Den kommer på ca. 1800 omdreininger og blir sterkere og kjapper ettersom turtallet øker.

Dette er egentlig en lyd jeg hørte svakt før, som nå tydeligvis er blitt værre.

Tenkt på deksler osv, men tviler sterkt på at det er det. Synes jeg hører tydelig at det kommer fra selve motoren.

Er det noe annet enn rådelager, ventilløftere og registerkjede som er kjent for å lage lyd på disse motorene? Vannpumpe vet jeg kan gå i stykker, men lyden kommer ikke derfra og den sirkulerer vannet helt fint og blir aldri varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, veit det. Tror jeg kan stryke rådebank. Det rasler, ikke dunker. Hørt under og hører ingen lyder fra bunndelen da.

Tror det kommer fra i bakkant av toppen. Kan jo være slitne ventilløftere.

Rakler i 2 sek ved start av motoren, er ikke der på tomgang, men kommer når den blir rusa opp til rett under 2000 omdreininger og kun på varm motor, som er lik tynnere olje.

Høres ikke ut som det kommer fra kjedet, men er jo ikke så lett å lokalisere slikt eksakt alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M62 hadde vært tøft ja! Kjøp dela du, så monterer jeg :lol:

Fra spøk til revolver:

Hadde av toppdekselet i stad og titta litt. Alt så bra ut. Kjedet og skinner var ikke slitt og kjedet var stramt. Kammene var også strøkne, ikke at det har så mye å si i denne sammenheng.

Hvordan kan man kontrollere hydrauliske ventilløftere for defekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...