Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Share Skrevet August 5, 2008 Hvis jeg holder motoren på konstant turtall rundt 3000 omdreininger, kommer det en ekkel raslelyd fra motoren. Synes det høres ut som den kommer i motorens bakkant. Hører den ikke merkbart bedre om jeg legger øret nedtil toppdekselet og den forsvinner ikke om jeg tråkker inn clutchen, så det er ikke girkassa. Synes som sakt det høres ut som den kommer fra bak på motoren, så tror derfor ikke det er registeret. Høres dette ut som rådebank eller hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Forfatter Share Skrevet August 5, 2008 Når jeg har hørt på rådebank tidligere så synes jeg det kommer en mer dunkelyd, ikke rasling som det gjør i min. Kan jo være det høres raslete ut, siden det er på litt høyt turtall det kommer, og ikke rett over tomgang... Er ikke Vanos forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 6, 2008 Forfatter Share Skrevet August 6, 2008 Forska mer på det nå. Lyden kommer kun når motoren er blitt varm. Den kommer på ca. 1800 omdreininger og blir sterkere og kjapper ettersom turtallet øker. Dette er egentlig en lyd jeg hørte svakt før, som nå tydeligvis er blitt værre. Tenkt på deksler osv, men tviler sterkt på at det er det. Synes jeg hører tydelig at det kommer fra selve motoren. Er det noe annet enn rådelager, ventilløftere og registerkjede som er kjent for å lage lyd på disse motorene? Vannpumpe vet jeg kan gå i stykker, men lyden kommer ikke derfra og den sirkulerer vannet helt fint og blir aldri varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 register kjeder har det med å rasle litt, men de skal jo egentlig aldri byttes på bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 7, 2008 Forfatter Share Skrevet August 7, 2008 Hmm.. Ja, veit det. Tror jeg kan stryke rådebank. Det rasler, ikke dunker. Hørt under og hører ingen lyder fra bunndelen da. Tror det kommer fra i bakkant av toppen. Kan jo være slitne ventilløftere. Rakler i 2 sek ved start av motoren, er ikke der på tomgang, men kommer når den blir rusa opp til rett under 2000 omdreininger og kun på varm motor, som er lik tynnere olje. Høres ikke ut som det kommer fra kjedet, men er jo ikke så lett å lokalisere slikt eksakt alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 bare å kaste den motoren og døtte i M62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 hva med tette ventilløftere? Kan kanskje være det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 7, 2008 Forfatter Share Skrevet August 7, 2008 M62 hadde vært tøft ja! Kjøp dela du, så monterer jeg Fra spøk til revolver: Hadde av toppdekselet i stad og titta litt. Alt så bra ut. Kjedet og skinner var ikke slitt og kjedet var stramt. Kammene var også strøkne, ikke at det har så mye å si i denne sammenheng. Hvordan kan man kontrollere hydrauliske ventilløftere for defekter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå