conan Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Jeg har en facelift motor med triggerhjul forran. Hjernen min slutter på 173. Kan jeg bruke andre nr da? Er jo så mange forskjellige nr på hjernene til m20b25 pre og facelift.... Jeg har en hjerne fra en facelift med trigger hjul forran, denne slutter på 153. Hva er forskjellig på de 2? Kan jeg bruke den? Tror begge motorene er fra 88 mod.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Så lenge den er fra facelift 325 skal det gå greit. Søk på BMWCCN der har dette verrt oppe flere ganger.
conan Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Testa hjernen i en annen bil og den funka som faan den. Men fortsatt ikke noe bensin til sylindra. Kommer i railen og spruter ut etter trykksregulatoren men dysene vil ikke levere?!?.... Dette problemet kom etter et starter bytte. Jeg har gått over alle ledninger og koblinger samt jordinger osv men ikke faan, starte vil den ikke. Noen som har noen ideer????????
janerik171187 Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 jeg hadde samme feil, fant aldri ut øaktig hva, men endte opp med å bytte hele motorledningnettet, startet med en gang etterpå
conan Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Hmmm, men nettet mitt er det ikke noen skader eller noe sånt på. Er ikke så lenge sia det ble satt inn og da gikk jeg igjennon det først og se etter skader/sår og andre ulumskheter... Så kan ikke være det heller. Litt drastisk og bytte nett da hvis det ikke er det som er problemet. Går det an og finne ut av dette via diagnosekontakta på motoren????
janerik171187 Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 er ikke vits å bytte dyser før du har målt om de får strøm,
conan Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Da var det elektrisk igjen da, huff. Åssen måler jeg noe sånt og hva skal verdien være? Hvis jeg tar av kotakten på dysa for og måle kommer det jo ikke noe strøm på den og da virker den jo ikke?
janerik171187 Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Da var det elektrisk igjen da, huff. Åssen måler jeg noe sånt og hva skal verdien være? Hvis jeg tar av kotakten på dysa for og måle kommer det jo ikke noe strøm på den og da virker den jo ikke? ta av pluggen, mål i kontakten, ikke dysa, er det 12volt der så skal dysene ffå strøm, seff prøve å starte i samme slengen da skal ike ha strøm hele tia
conan Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Holder det med og ha på tenninga eller må den vries til starter slår inn for at dysene skal få strøm. Jeg prøvde og måle selve dysene, legger ved noen bilder. Betyr dette at de er i orden? Verdiene svingte fra 16.0 til 16.5 på de forskjellige dysene.
conan Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 Skal prøve og måle kontaktene oxo men da trenger jeg hjelp med og kinne bilen på starteren. Kun med tenning på viste den 0 volt. Er det noen her i østfold som har diagnose utstyr og vil ta seg en tur ut til meg? Kanskje jeg kan få svar på hva det er da med begge bilene mine... Er en preface og en facelift motor (m20b25) Trenger seriøst hjelp her.................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå