Gå til innhold

M20B27 turbo eller M50B25 turbo?  

31 stemmer

1. 1. M20B27 turbo eller M50B25 turbo?

• M50B25 turbo
      18
    • M50B25 turbo
      13

Anbefalte innlegg

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Skrevet

Kult prosjekt. Bruk god tid. Fortsett å stå på. Jeg ville helt klart godt for turbo. Mest skøy å kjøre... Men jeg ville ha vært forsiktig med å motere plastik (styling) Men dette er jo selvfølgelig min mening. Ta en titt på tråden min. E-30 cab. Som jeg har pusset opp.

Skrevet
Kult prosjekt. Bruk god tid. Fortsett å stå på. Jeg ville helt klart godt for turbo. Mest skøy å kjøre... Men jeg ville ha vært forsiktig med å motere plastik (styling) Men dette er jo selvfølgelig min mening. Ta en titt på tråden min. E-30 cab. Som jeg har pusset opp.

Takk, og god tid vil bli brukt også, får ikke lappen før i november så. Men jeg trenger noe veiledning angående turbo som klarer og overbevise meg om at det blir turbo..

Angående plastikk så har jeg fått tak i en m3 bakfanger, så hvis det ser bra ut så går jeg eventuelt for m3 front også. Mange sier at det blir bra uten c-stolpen og bakluka, men vet ikke jeg. Trenger noen forslag angående felger osv, hva som vil passe. Men du kan hjelpe meg du? ;)

Skrevet

Heisann bimmers folk! :D

Nå kommer det en oppdatering.

Har bytta til meg en m3 bakfanger mot noen deler ifra delebilen. Den blir satt på hvis jeg blir fornøyd etter modifiseringene på bilen, men hvis ikke så selges den. Den er forøvrig i glassfiber.

Så er det satt på ny dør på høyre siden, retta opp den lille bulken som var der og sparkla. Så på mandag så blir rusta tatt, forhåpentligvis alt, og begge skjermene fram skifta.

Må bare si til meg selv at det er litt fremgang i prosjektet, og jeg er fornøyd så langt :D

Men over til bilder!

86rnibarce4yb7uukw8e.jpg

02uyzqc1v7mih33231vy.jpg

30e3jw03v3k3gju9ce9b.jpg

3jnj0u612yxekd8fvbnc.jpg

Skrevet

Takk, og god tid vil bli brukt også, får ikke lappen før i november så. Men jeg trenger noe veiledning angående turbo som klarer og overbevise meg om at det blir turbo..

Angående plastikk så har jeg fått tak i en m3 bakfanger, så hvis det ser bra ut så går jeg eventuelt for m3 front også. Mange sier at det blir bra uten c-stolpen og bakluka, men vet ikke jeg. Trenger noen forslag angående felger osv, hva som vil passe. Men du kan hjelpe meg du? ;)

Sliter litt med felger selv jeg. Som du kanskje ser på tråden min. Så er motoren min gjort klar for turbo. Sveiset inn rør til oljereturen. Viktig med oljereturen, er at den er lavt ned, men ikke så lavt at den kommer under olje nivå. Hvis turboen ikke får ut oljen lett, kommer turboen til å begynne å svette og bilen begynner å ryke unødvendig mye blå røyk. Dette er jo ikke noe vi vil ha.

Ang min turbo så kommer det nok til å ta litt tid. Har så alt for mye å bruke penger på. Så du må bygge skikkelig nå mens du er ung. Det er nå du har penger til det.

Skrevet

Sliter litt med felger selv jeg. Som du kanskje ser på tråden min. Så er motoren min gjort klar for turbo. Sveiset inn rør til oljereturen. Viktig med oljereturen, er at den er lavt ned, men ikke så lavt at den kommer under olje nivå. Hvis turboen ikke får ut oljen lett, kommer turboen til å begynne å svette og bilen begynner å ryke unødvendig mye blå røyk. Dette er jo ikke noe vi vil ha.

Ang min turbo så kommer det nok til å ta litt tid. Har så alt for mye å bruke penger på. Så du må bygge skikkelig nå mens du er ung. Det er nå du har penger til det.

Felger er et kapittel for seg selv det.

Ja, hvis det eventuelt blir turbo så blir vel oljeretur lagt i blokka eller høyt i bunnpanna. Hvor får du olje trykk til turboen da?

Hvilke dyser må jeg bruke? Har tenkt på m30b35 dyser, som er 192cc mener jeg?

Har også sett på disse kitene på ebay, noe og satse på mitt effektutak? Som er rundt 200 +/-

Skrevet

Jeg selv har ikke undersøkt så mye ang dyser. Skal selv kjøre orginale. Trenger ikke å gjøre noe med motor hvis du tenker ett moderat bygg. e-bay turboene fungerer fint. Min anbefaling er: fikse karrosseriet skikkelig. Fri for rust osv. Slik at DU er 100% fornøyd med karosseriet og understell. Bygger du et moderat turbo bygg. Så er det forholdsvis kurrant å få dette godkjent med turbo. Når du har fått godkjent turbo. Da er det bare å bygge så det holder. For dette vil aldri bli oppdaget på en eu-kontroll da det står i vognkort at turbo er godkjent. Med evt datasprut kan du også justere ned effekt på en evt. kontroll. Dette er mitt tips.

Skrevet
Jeg selv har ikke undersøkt så mye ang dyser. Skal selv kjøre orginale. Trenger ikke å gjøre noe med motor hvis du tenker ett moderat bygg. e-bay turboene fungerer fint. Min anbefaling er: fikse karrosseriet skikkelig. Fri for rust osv. Slik at DU er 100% fornøyd med karosseriet og understell. Bygger du et moderat turbo bygg. Så er det forholdsvis kurrant å få dette godkjent med turbo. Når du har fått godkjent turbo. Da er det bare å bygge så det holder. For dette vil aldri bli oppdaget på en eu-kontroll da det står i vognkort at turbo er godkjent. Med evt datasprut kan du også justere ned effekt på en evt. kontroll. Dette er mitt tips.

Holder org. dysene noe lenge når turboen begynner og lade da?

Jaja, begynner ikke i feil retning med og kjøpe turbo osv først, skal gjøre meg mest mulig ferdig med understell, interiør, å først og fremst rusta før det blir turbo. Men det er jo greit og orientere seg litt før man begynner og da..

Men jeg har en 84 modell, er vel jet-tronic ledningsnett, som ikke går ann og chippe, mener jeg. Så da må jeg justere tenninga på fordeleren. Hvordan tror du biltilsynet vil se på dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...