Turbo-Tommy Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Mysteriet løst. Kast i reimhjul/triggerhjul.Og 350hk på hjul på 1bar er nok en smule optimistisk så det blir bremsing da eller? Så lenge det bare er løse hjul så. Spørs litt med hvilket trykk jeg kjører. Den går veldig fett på tomgang, og litt for magert under trykk. Så kan være jeg må begrense meg litt.
Turbo-Tommy Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Har fått festet triggerhjulet. Ikke rart det dunket som faen. Det hang på 1! skrue tre var ute av gjengene, men hadde kilt seg i hjulet, og 2 manglet helt. Så nå er bilen frisk som en fisk (igjen), og forsåvidt klar til bremsing imorgen. Bilen drar godt på oppimot 1bar ladetrykk Begynte å spinne på 3.giret på tørr asfalt i 90-100km`t etter et girskift, riktignok med 195/65-15, men diffbrems, og bilen har vært svært vanskelig før å få til å spinne som sugemotor hvertfall. Så at den går helt greit er ingen tvil om
Velox Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Utrolig spennende det her! Skal gjøre akkurat det samme som deg straks. Gøy å se hvordan du har gjort det! Turboen år nok olje fra filterhuset? Så bare så alt for enkelt ut Viktig å ta seg god tid når man skrur så man ikke glemmer sånne ting som skruer på hjula! Eller hadde de kanskje bare hoppa av?
Turbo-Tommy Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Utrolig spennende det her! Skal gjøre akkurat det samme som deg straks. Gøy å se hvordan du har gjort det! Turboen år nok olje fra filterhuset? Så bare så alt for enkelt ut Viktig å ta seg god tid når man skrur så man ikke glemmer sånne ting som skruer på hjula! Eller hadde de kanskje bare hoppa av? Takk for det. Er ganske gøy ja Den får nok olje fra filterhuset ja, men du må forlenge bolten med tilsvarende tykkelse på banjoen, og du må frese/file spor øverst i skruen for at oljen skal slippe forbi. Men funker helt fint på min, og turboen funker da ennå De har nok bare hoppet av. Det hjulet har ikke vært av mens jeg har hatt bilen. Så de har nok vært løs en stund og sakte men sikkert jobbet seg ut. Ble vel ikke bedre av at jeg har turtallsperre på 7500rpm og møtte den et par ganger på 1 og 2.gir
Velox Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Nei, BMW er jo kjent for å kjøres hardt! Får se åssen jeg gjør det med oljemating da.. Turboen jeg kjører har i tillegg vannkjøling, men usikker på om det er vits i.. Skal bare kjøre 30-40% av turboens kapasitet..
Turbo-Tommy Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Om turboen er oljekjølt, så ville jeg brukt det. Da slipper du å koke oljen i turboen om du skulle sløkke bilen rett etter at du har kjørt svin, + at oljefløde gjennom turboen ikke er beregnet på å kjøle turboen slik den er på kun oljekjølte turboer
Velox Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 du sier om turboen er VANNKJØLT, så burde jeg bruke det og?! Du skrev oljekjølt her.. Skjønner jeg rett?
Turbo-Tommy Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 du sier om turboen er VANNKJØLT, så burde jeg bruke det og?! Du skrev oljekjølt her.. Skjønner jeg rett? My bad. Tenkte litt for mye på olje Skal selvfølgelig være vannkjølt
Turbo-Tommy Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Da har bilen vært til bremsing hos Polly Motorsport. 333hk og 516nm Hadde 1.5bar peak ladetrykk, fallende til 1.2 elns antar jeg. Er ikke helt sikker hva den datt til. Ikke dårlig at motoren er hel etter å ha hatt 1.5bar ladetrykk med 10:1 i komp og original innmat. Er ikke så verst disse M50B25 motorene Til sammenligning hadde en 3.8l M5 360nm/294hk. Men det lurer jeg på om var med dårlig vanos? Uansett, den går helt greit. 1 og 2.gir er nesten ubrukelig, selv med 235 dekk og diffbrems på tørr asfalt
Velox Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Uansett, den går helt greit. 1 og 2.gir er nesten ubrukelig, selv med 235 dekk og diffbrems på tørr asfalt Psshhh, det finnes gode dekk og dårlige dekk!!
///MPower Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Til sammenligning hadde en 3.8l M5 360nm/294hk. Men det lurer jeg på om var med dårlig vanos? er ikke vanos på M5 E34. min bil som hadde dette, men skal bremses en gang til iløpet av året. er fikset litt på motor siden den gang. ikke et unormalt tall på en M5 det jeg fikk.
Turbo-Tommy Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Uansett, den går helt greit. 1 og 2.gir er nesten ubrukelig, selv med 235 dekk og diffbrems på tørr asfalt Psshhh, det finnes gode dekk og dårlige dekk!! Du er bare misunnelig. Er ganske nye dekk av passe kvalitet er ikke vanos på M5 E34.min bil som hadde dette, men skal bremses en gang til iløpet av året. er fikset litt på motor siden den gang. ikke et unormalt tall på en M5 det jeg fikk. Ok. Mener det var det jeg fikk vite av Endre G, men godt mulig jeg har misforstått da Hadde en mistanke om at det var deg egentlig
Jørgen-Fastbmw Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Kan vel ikkje gjer anna en å gratulere då er det 333 hk målt på hjul eller ? er jo gode tal det der med kun chip.. trudde du hadde datasprut skjønner du.. Du klare dra meir hk med sprut en med en grovmappa chip på samme ladetrykk..
Turbo-Tommy Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Kan vel ikkje gjer anna en å gratulere då er det 333 hk målt på hjul eller ? er jo gode tal det der med kun chip.. trudde du hadde datasprut skjønner du..Du klare dra meir hk med sprut en med en grovmappa chip på samme ladetrykk.. Takker for det 333hk i motor. Men hadde nok antageligvis fått en god del mer om oppsettet var bedre mappet. Momentkurven falt mye mer enn tilsvarende fall i ladetrykk, så noe er det. Hadde den fulgt ladetrykkskurven så hadde jeg nok hatt en god del mer. Og ladetrykket ble en god del høyere enn planlagt Mest imponerede er jo 516nm Det er sant. Men om en skal ha skikkelig sprut ++, så snakker en om ganske så anseelig sum. Men håpet er å få optimalisert chippen så godt som mulig. Mtp ladetrykk og afr jeg hadde på vei, som var 0.3bar lavere enn på rullen, så vil jeg anta at afr var en del høyere enn det som er optimalt. Kanskje ta firhjulskontroll hvis du spinner såpass! Nå var den omtrent umulig å få til å spinne som sugemotor, selv med 195 vinterdekk Så det er nok andre grunner som gjør at den spinner såpass En kamerat med 520i spinner jo mye lettere enn min som sugemotor, selv med 265 dekk, dog åpen diff. Så jeg tror hjulstillingen er helt fin jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå