Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillt for en liten stund siden BMW Diagnose OBDI+OBDII OBD2 OBD Interface Carsoft 6.5 fra Ebay seller szhid (velger å trykke hans brukernavn på forumet siden han neppe er her inne), og pakken virket lovende i annonsen. Dette er hva det skulle ha inneholdt.

6chqeofjuu57j33yuufb.jpg

DETTE er imidlertid hva pakken inneholdt:

5uxfhloghdi9vn7b65ic.jpg

usr68cubh847z02vb5df.jpg

Noen som kan si meg hvordan jeg skal koble dette til diagnosekontakten i motorrommet??

Jeg vet at det er flere her inne som har bestillt samme utstyret fra Kina, og jeg vil gjerne høre deres erfaringer.

Er jo ikke alverden med penger tapt da, ca 500,- NOK, men for meg er dette en prinsippsak og er kjedelig å få "feil" (eller svindel med overlegg) vare levert i posten etter så lang ventetid.

Skrevet

Kjøpte diagnoseutstyr ifra samme bruker (szhid) for ca 2uker siden og etter kun 5 dager mottok jeg komplett diagnoseutstyr i posten... (han hadde også krysset av for "gift" og verdi $5, på pakken) Så jeg fikk iallefall alt som skulle være med og jeg slapp også å betale MVA....

Skrevet

Kabelen passer faktisk på OBD interfacer som det står i annonsen (BMW Diagnose OBDI+OBDII).

Du trenger den runde BMW-kontakten (høyre på øverste bildet), som ikke er en OBD-kontakt, samt et CANBUS-adapter (boksen på øverste bildet).

Skrevet

Hvis du betalte via paypal, er det bare å lage en claim til paypal og si at varen ikke var som bestilt. Så får du igjen alle pengene hvis du sender igjen varen. Eventuelt du får igjen deler av pengene og at du ikke trenger å sende tilbake varen.

Skrevet

Gunnar: ja, meget mulig at kabelen passer en interface, men, det hjelper meg lite når jeg ikke har det nødvendige utstyret. Jeg bestillte jo en komplett pakke, derfor litt irriterende at varen ikke var som bestillt. Misforstå meg rett :)

Har sendt claim til PayPal, så regner med at alt ordner seg til slutt

Skrevet

Hva skjer når du kobler usb i dataen? Legger den inn serieport-drivere?

Kan se ut som om du har fått et vag-com interface, eller bare ett standard OBD2/EOBD interface. (Tilkoblingen er hvertfall vanlig ODB2, elektronikken sitter inni kapslingen, eks:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=772603&sid=82c1e2bd97805a27c92f4c23ca5f0122)

Hvilke filer er på CD'n?

(Kan se ut som om han har sendt deg feil pakke, muligens noen andre

som sitter med et carsoft interface som skulle hatt det du har fått :))

Har du forsøkt å kontakte selger?

Kabelen passer faktisk på OBD interfacer som det står i annonsen (BMW Diagnose OBDI+OBDII).

Du trenger den runde BMW-kontakten (høyre på øverste bildet), som ikke er en OBD-kontakt, samt et CANBUS-adapter (boksen på øverste bildet).

Den boksen er en carsoft-klone, og ikke et CANBUS-adapter da carsoft ikke støtter CANBUS-protokollen

Skrevet

Som andre har vært inne på, ser ut som noen har sendt deg feil pakke. Selgere i Kommunist-Kina er gjerne velvillige til å hjelpe deg, men venter ofte at du skal betale portoutgiftene for at de skal rette opp noe som var deres feil i utgangspunktet. :roll: Å rette krav gjennom PayPal som du har gjort, viser seg ofte å være det enkleste og lureste. :)

Skrevet

Vel, nå er mye forklart. Har ikke hatt kontakt med selger, men........satt inn den cd-platen som fulgte med, og den inneholder programvare og drivere til en OBD II interface som passer på VW-biler....ikke rart at den ikke passer på BMW :lol:

Har sendt en ny mail til selger for å få bekreftet at han virkelig har sendt meg feil vare, og bedt han sende meg korrekt kit.

Satser på at ting ordner seg nå.

Hvis jeg ikke returnerer varen, da har jeg en billig VAG interface å selge 8)

Skrevet
8)

Hvilken versjon av vw-software var det på cd'n, 409.1?

Hvor mange pinner er det i ODB2 kontakten?

Er muligens interressert dersom du beholder..

Er software 409 ja.

Er 9 kontakter (av 16 mulige)

Skrevet

Virket litt rart at denne selgeren skulle prøve å svindle deg ja.. Virket som en seriøs selger, sendte diagnoseutstyret dagen etter jeg kjøpte det og fikk mail med tracking nr.. Ordner seg helt sikkert, men er jo kjedelig å få feilsendt varer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...