Nøstbakken Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Skal lakkere noken m3 sideskjørt og takrutesenker. Bruker lakk sprøyte, noken tips. Er litt usikker på tykke på eg skal lakke med , er det ca 3,5 bar? Kor mykje lakk trenger eg til ein slik jobb? Kor mange Støkk med lakk og klar lakk-+ Bør eg rubbe ned delen før eg eg lakker dem ? Noken andre tips .. Mvh Ø. N
Kimeng Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 rundt 2 bar+ er greit å lakke med. er de ferdig grundet med filler ell no a? hvor mye lakk spørs på åssen lakk du bruker, bl forhold å slik. men det vet dem der du kjøper lakken vis du forklare ca hvor mye det er ..
Nøstbakken Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Takk for svar. Får snakke med han som eg bestiller lakk hos då.. Men viss noken der ute har litt peiling på lakking så kom med tips , slik at eg kan få eit godt resultat.
Jealous_much Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Jeg har ikke så veldig peiling på lakkering, men et tips er og prøvelakke på et gammelt panser eller lignende så du får stillt inn sprøyta sikkelig...
Nøstbakken Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Jeg har ikke så veldig peiling på lakkering, men et tips er og prøvelakke på et gammelt panser eller lignende så du får stillt inn sprøyta sikkelig... Den er god. har ein gamle front som eg kan øva meg på . .
DJ RS2 Matrix Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 litt over 2bar holder masse vis når du lakker så er det viktig at det er lite støv/skitt som flyr rundt om, så bør du rense objektet som du skal lakke godt med lynol/lakktynner/avfettning sånn at det ikkje er fett eller noen som kan påvirke sluttresultatet. pøs på med filler først sånn at det blir mest mulig jevnt, legg på 3-4 lag og puss ned igjen med fint pussepapir (600) for så legge på eit par lag med gunning og pusse ned igjen, så legger du på eit lag til . da kan du legge på fargen minst 3 lag for å få det jevnt og avslutt med minst 2 lag med klarlakk meiner at det er sånn du skal lakke det, men hør med dei som kjøer lakk hos forsikkerhetskuld husk og ha lakksprøyta med jevn avstand fra objektet du lakker, da får du best resultat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå