Gå til innhold

Hva slaks feil kan forventes på en 94mod 325i fra Tyskland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal kjøpe meg bil nå,

det er en 325i e36 coupe, 1994 modell og har bare gått 116.000.

Dette blir min første bil,

og har ikke så mye peiling utenom når det kommer til det elektriske.

Det jeg lurer på er hva som er vanlige slitasje feil på BMW av denne typen?

Fabrikatfeil osv.

Ettersom den er gått så lite, og ettersom bilene i Tyskland ikke får samme grisebehandling av salt så kan den jo ikke fått samme behandling som her hjemme?

(Heldigvis er min far utdannet mekaniker så han får hjelpe meg med hva som må gjøres).

Skrevet

vil egentlig si det samme som de norske jeg... kan aldri være for sikker...

sjekk for rust i hjulbuer, inn under framskjermene, i motorrommet spes på vangene, se under etter skrap som kan ha laget rust... jokk på bilen for å høre etter ulyder, kjenn om foringer er ødelagte... bremser og alt slik ok? fyll full tank og se om den lukter/lekker bensin... pakninger rundt vinduer, alt det elektriske fungere, motorlyder, alt verktøy bak, reservedekk, godkjent senk, felger (veldig greit å ha med fra importen) sliten rute, rust på bagasjelokket rust i jekkfester.... etc... lang liste ;-)

Skrevet

* Se etter rust nederst i dørkarmene. Altså der innstegslistene er.

* Jeg ville prøvd å finne ut hvorfor de bytta motor på bilen, hvis det er blitt gjort da. Mest sannsynlig siden km.stand er så lav.

* Gjør deg sikker på at det er en orginal 325 og ikke noe ombygd, kan støte på mye rart der.

* Hvis du har muligheten så kan du få tak i chassinr/VIN. og sende det til info@bmw.no Bare be om å få en komplett utstyrsliste, så kan du sammenligne den opp mot det som står i annonsen og evt. det bilen faktisk har.

Lykke til med kjøpet :wink:

Skrevet

116000 km fordelt på 13-14 år gir en kjørelengde pr år på langt under 10000 km. Det mener jeg er særdeles usansynlig med mindre km-stand kan dokumenteres og/eller bilen forøvrig er i svært god stand. Se etter slitasje på seter, interiør, ratt og pedaler i tillegg til eksteriøret. Hvis km-stand er korrekt og bilen har fått normalt vedlikehold skal alt se tilnærmet nytt ut. Det skal bare et par tastetrykk på en datamaskin til for å endre tallet i instrumentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...